Ticket Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Holland1995

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2013
hallo,

ik ben van plan om voor een schoolproject een Ticket Systeem te maken, waarin je Tickets kan reserveren.
weet iemand hoe ik hier het beste mee kan beginnen??? ik moet even een opzet hebben.

uiteindelijk kan je aan de kleur van de stoel zien welke stoel gereserveerd is en welke nog vrij is.

wie kan mij helpen?

groet
Hollander1995

Geef eens wat meer achtergrond.

Je hebt het aan de ene kant over tickets reserveren, aan de andere kant over een visuele display. Je geeft echter geen enkele achtergrond over hoe tickets gereserveerd moeten worden, hoe die gekoppeld worden aan stoelen, hoe je dit wil opslaan e.d. Bovendien, moet het programma dynamisch zijn in indeling en hoeveelheden of puur statisch?

Bij een puur statische oplossing neem je een string array van X tickets en vult die in met de contactgevens en je bent klaar. Dit is waarschijnlijk niet helemaal de bedoeling, maar de simpelste implementatie van wat je vraagt kan waarschijnlijk in 40 regels code als je verder geen "intelligentie" nodig hebt

Dat beantwoord mijn vraag eigenlijk niet. Ik wist al vrij zeker dat je zoiets bedoelde.

Het gaat mij om dingen als: heb je altijd even veel stoelen? en in dezelfde opzet? moet het reserveerbaar zijn door de juiste stoelen aan te clicken of puur een display gekoppeld aan andere informatie?

Je moet hier twee dingen gescheiden houden: De presentatie van de resultaten en de opslag. De opslag hoeft dus niet meer te zijn dan een lijst met stoelen (126 stoelen in je voorbeeld). Als het selecteren niet via de grafische display gaat en er geen interactie nodig is, hoef je vervolgens maar 2 for loops te draaien om dat plaatje tevoorschijn te toveren. Het enige wat je dan nodig hebt is een array en een grid en je bent klaar.

Echter in het plaatje wordt de reservering OOK grafisch gedaan. IS dat de bedoeling of niet? Het is belangrijk dat je dat zo snel mogelijk duidelijk krijgt hoe het echt moet werken, anders kom je er halverwege achter dat de hulp die je krijgt niet toepasbaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan