• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tien getallen per speler, 6 getallen per lottotrekking

QuinaChristophe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2024
Berichten
3
Als leek in excel ben ik op zoek naar een programmatje die automatisch een controle uitvoert
op uitgekomen lottonummers. Wij spelen in en café het volgende spel.

Elk geeft 10 nummers op en bij iedere zaterdagtrekking worden die nummers gecontroleerd.
wanneer de trekking wordt ingevuld zou ik graag hebben deze nummers gekleurd worden en wanneer iemand die tien cijfers heeft zijn naam ook word
opgekleurd en mss het winstbedrag voor die speler of meerdere spelers.
Wie het eerst alle 10 nummers heeft, wint de inzet van alle andere spelers ( 1 €per weekx aantal weken x aantal spelers )

Dit voor een 60 spelers
en nummers van 1 tot 45 zonder reservegetal dus 6 cijfers

op dit forum is er een programma maar hier gaan de getallen maar tot 42

mvg

Quina Christophe
 
Dit misschien
 

Bijlagen

  • Lucky Lotto.xlsx
    584,4 KB · Weergaven: 7
Bedankt voor deze J van Kerk , ik zie jullie voor 10euro per volledige beurt , wij spelen voor 1 euro per zaterdag trekking zou ik dit kunnen aanpassen in jou programma ( of mss jij) , en wij blijven ook spelen tot iemand of meerdere de volledig 10 nummers heeft en we hebben geen blinde lijn.
 
Ik speel helemaal geen lotto op deze manier, wat die blinde lijn inhoud weet ik ook niet.
Heb het een en ander aangepast, moet je maar kijken of dit zo naar wens is, ik weet ook niet wat die blinde lijn doet. De tweede is zonder blinde lijn, ik weet niet welk effect dat heeft.
 

Bijlagen

  • Lucky Lotto.xlsx
    586,5 KB · Weergaven: 7
  • Lucky Lotto.xlsx
    587,2 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Ik heb juist nog een vraagje ... is dit mogelijk gaande op bvb 20 zaterdag trekkingen om toch réserve te hebben... zou het mogelijk zijn iets te creeeren je ziet of aanduid wie er betaald heeft voor week 1 tot en met 20max en als 1 of meerdere personen bvb week 3 of 4 of 10 niet betaald heeft het bestand de getallen van die trekking voor die persoon niet inkleurt
 
Ik heb hem wat aangepast, of er betaald is kun je in kolomC D E F zien als er één actief is.
 

Bijlagen

  • Lucky Lotto met reserve.xlsx
    589,3 KB · Weergaven: 10
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan