Tienduizenden gigabytes HD.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Tienduizenden gigabytes op harde schijf dankzij... eiwit
Engelse wetenschappers van Nanomagnetics werken aan een harde schijf die per vierkante centimeter 3.000 tot 5.000 Gb moet kunnen opslaan. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van het eiwit apoferritine. Eric Mayes, directeur van Nanomagnetics, hoopt eind dit jaar de schijf operationeel te hebben.
Het zal echter nog minimaal zes jaar duren voordat de consument eiwit-schijven kan kopen.
dedigitalerevolutie.nl.

<hr>

Wat denken jullie ervan? Zal het een succes worden? Of een betere vraag, zal het werken?
Ik denk dat als het werkt de 120 GB schijfjes snel blijven liggen. Maar zal ook wel duur zijn :).

Ja, vooral dat dure ja. Was er vorig jaar ook al niet iets met (plak)band waar een heleboel info op opgeslagen kon worden van Duitse makelij. Hoor je ook niks meer van.

Geplaatst door XP_PC
Plakband :confused:. Nog nergens gehoord/gelezen.
Stond iets van 2 jaar terug in C'T Magazine, met behulp van lasers was het mogelijk om op speciaal geprepareerd plakband data op te slaan. Was echter veel te duur voor massaproductie en meer voor 'de gein' bedoelt. Veel bedrijven sponsoren universiteiten om onderzoek te verrichten, waar soms nog wel bruikbare dingen uit voortkomen, die vervolgens door die specifieke bedrijven kunnen worden gebruikt. Daar was dit plakband idee ook van. Altijd handig om alvast te weten of het mogelijk is, want dan is het bedrijf al patenthouder.

De zuivelafdeling in de supermarkt krijgt het nog druk met al die eiwitschijven :p

"Even dit vastplakken hoor..."
"aaaah, mijn gegevens!"

Lijkt me handig :rolleyes:.

Of strengetjes dna van een paar maanden terug was ook zo veelbelelovend.....ze zijn in ieder geval wel sitil die nieuwe technieken
groetjes:thumb:

Laatst bewerkt:
Had het ook al gelezen in de nieuwsbrief :D

[OFFTOPIC]Heb je ook al meegedaan voor de taart? :D [/OFFTOPIC]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan