• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd aanpassen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miep73

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
Hoi Allemaal,

Voor het werk ben ik in Excel een lijst aan het maken met de tijden voor cliënten wanneer ze verzorgd moeten worden. Nu zou ik graag weten hoe ik in deze lijst het tijdstip zo er in kan zetten dat deze automatisch bijwerkt als er een bewoner tussen of tussen uit gaat. Nu moet er met de hand alles veranderd worden op heel de lijst.
bv.
mevr. x 8:00 uur
mevr. y 8:20 uur
mevr. z 8:50 uur

Stel mevr. y gaat er tussen uit hoe kan ik het dan zo instellen dat de tijd van mevr. y automatisch veranderd in de tijd waarop mevr. y stond?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Alvast bedankt.

Marieken Arts

Als je mevrouw X ertussen uithaalt, verwijder je dan gewoonlijk de hele rij?

Probeer eens het volgende: in de cel waarin "mevr. x" staat: druk op rechtermuisknop > verwijderen > kies optie cellen naar boven opschuiven > ok

Volgens mij gebeurt dan wat jij wilt.

Laatst bewerkt:
Nog een probeersel:
B1: 8:00
B2: =$B$1+RIJEN($2:2)*("0:20")
daarna doortrekken naar beneden.

Zonder voorbeeld bestand niet geheel duidelijk wat de bedoeling is, maar: Bekijk bijlage 270677

Hoi Gijsbert1, dankjewel voor het voorbeeld. Dit bedoelde ik inderdaad, kan er ook met verschillende tijden gewerkt worden? Nu staan er alleen tijdsduur van 20 minuten in maar zou ook bv 30/45 minuten kunnen zijn. Elke cliënt heeft verschillende tijdsduur.

Doe er even een eigen voorbeeldje bij.

@Gijsbert1, jouw formule even iets anders geschreven;)
PHP:
="8:00"+("0:20"*(AANTALARG($A$1:$A1)-1))

Edit het bestandje van Gijsbert1 maar even gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of:
Code:
=8/24+1/72*(AANTALARG($A$1:$A2)-1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan