Tijd aftrekken tot 0 in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

hieronymous

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2006
Ik heb de volgende vraag,

Ik wil van een bepaalde eindtijd de huidige tijd aftrekken.
Ik heb dit bereikt met de volgende code [Eind tijd]-Time().

Dit werkt zover allemaal. Alleen als de huidige tijd hoger wordt dan de eindtijd dan gaat de formule de uitkomst optellen.

Een voorbeeld

[Eind tijd]-Time()
19:00 - 18:00

De uitkomst hiervan is dus 01:00
Maar als de eindtijd bv 17:30 is dan is de uitkomst 00:30 terwijl ik hier eigenlijk 00:00 wil hebben staan

Mijn vraag is dus als het mogelijk is de tijd te laten aftellen tot 00:00

Alvast bedankt

Wat is eigenlijk de bedoeling? Wil de de wiskunde gaan vernieuwen? even wat meer uitleg graag.

nou ik wil een ingestelde tijd laten aftrekken van de huidige tijd.

Als de ingestelde tijd hoger is dan de huidige tijd. dan wordt de tijd opgetelt.

Dus als een incident wordt gemeld en deze verloopt om 15:00 uur. En het is 14:00 dan geeft deze met de volgende query (ingestelde tijd)-Time() deze uitkomst 1:00. Zou ik die query om 14:30 weer uitvoeren dan zou de uitkomst dus 00:30 zijn. Hiermee creër ik dus een soort countdown timer, maar zodra de query op het zelfde incident weer wordt losgelaten om bv.15:45 dan komt er 00:45 als uitkomst. Dus de query heeft omlaag getelt tot de 00:00 en gaat dan weer terug omhoog tellen als de tijd is verstreken. Dit is wel vrij logisch. Het enige wat ik wil is dat ik de qeury na 15:00 kan uitvoeren en dat de timer is gestopt bij 00:00 zodat ik de query kan uitvoeren om 15:45 en er als uitkomst 00:00 verschijnt. Is dit op een of andere manier mogelijk? Of moet ik dit soort countdown timers op een andere manier maken.

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan