• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronny009

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
ik wil enkel berekenen wat als nacht uren worden beschouwd.
voorbeeld ik start om19:00 en eidig om 07:00 inhet totaal is dat 11:00 maar ik wil enkel berekening het verschil van 11:00 totaal waarvan 9 uren nacht zijn.

Goed tellen is ook een kunst. Van 19:00 tot 07:00 is dus 12 uur. En wat zijn 'nachturen'? Van 0:00 tot 6:00?

Gebruik min/max functies; Het begin van de nachturen, stel ze lopen van 11:00 tot 05:00, is max (11:00 en begintijd). Einde is min(eindtijd en 05:00). Daar moet je mee goochelen. de argumenten voor min en max zijn getallen, dus je moet de tijden converteren naar minuten etc. De daggrens kan ook een probleem zijn als je na middernacht begint of voor middernacht stopt. Kijk of het voorkomt en tel bv na middernacht 24 uur erbij om de volgorde van de tijden te behouden.

Laatst bewerkt:
Beste ronny009 ;)

Zie bestandje.

Test hem eens uit.
Als er nog een foutje in zit, dan hoor ik het wel.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

beste danny
de formule werkt maar ik wil enkel de uren berekenen tussen 22:00 en 06:00 .
vb: ik werk van 22:00 tot 07:00 dan heb ik 6:00 nacht gewerkt en 1:00 dag .

de nacht uren zijn enkel van 22 tot 06 uur
kijk je dan eens naar de formule
alvast bedankt

beste danny
het is juist wat je zij .
onder tussen is je formule wel juist ik heb iets over het hoofd gezien.
je hartelijk bedankt

groetjes ronny

beste danny
zie naar voorbeeld

ik heb anders nog een vraag.
uren bereken die enkel op een zondag gewerkt zijn. bestaat daar ook iets voor omdat te berekenen in mijn exel bestand

groetjes ronny :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan