Tijd berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend61

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Ik heb een vraag ik heb in een Tabel 3 tijden staan nl begintijd deze wordt door acces zelf ingevuld nu wil ik de eindtijd laten invullen als er op dat veld dubbel geklikt word dit krijg ik niet voor elkaar

en ik zou graag willen dat er een totaal tijd uit komt welke word berekend ik heb al geprobeerd [eindtijd]-[begintijd] maar dan gebeurd er niets

bvd

Berend

Leg even uit wat je bedoelt, want ik snap er helemaal niks van: dubbelklikken op een veld? Heb je een formulier gemaakt waarin je op een tekstveld dubbelklikt? En welke actie moet dat uitvoeren?

@Berend:
Het gebruik van een paar leestekens zou je vragen heel wat duidelijker maken.

Als TS zich nu al die tijd de hersens zit te breken over hoe hij met leestekens zijn vraag kan verduidelijken: niet doen, want die opmerking van edmoor snap ik ook niet. Wellicht teveel spaghetti gegeten ;)

Met de juiste saus is daar niks mis mee :p

Don't take me wrong: ik ben gek op spaghetti, en al helemaal als ik 'm zelf draai. Maar heeft TS vermoed ik maar bar weinig an :cool:

En wij hebben er weinig aan als een probleem zodanig wordt uitgelegd dat het maar bar slecht te lezen is.
Uiteindelijk schiet TS daar ook niets mee op.

Je maakt zelf je spaghetti? Een liefhebber dus, net als ik.
Maar ik maak het niet zelf, dat laat ik aan m'n lieve nicht over :D
http://www.pastasite.nl/

ik probeer een database te maken waar in brugwachters hun brugopeningen registreren. Op heb moment dat ze beginnen aan een brugopening openen ze een nieuwe kaart, op dat moment wordt de systeemtijd ( begintijd) automatisch ingevuld. op het moment dat ze klaar zijn met die brug opening wil ik dat de eindtijd verschijnt op het moment dat ik in een vakje eindtijd dubbel klik ( of op een andere wijze). dan heb ik een vakje totaaltijd waarin ik de totale tijd van de brugopening in wil hebben. Dus Eindtijd-begintijd
alle brugopeningen vinden plaats tussen 0600 uur en 2200 uur dus ik heb geen rekening te houden met datum overschrijding.

groeten Berend

Laatst bewerkt:
Dat is duidelijk. En om op de vraag van OctaFish terug te komen, het gaat echt om Access?
Dan kan ik je niet helpen maar OctaFish des te beter :)

Ik zou een knop maken die de eindtijd invult. Het verschil is een berekening, die je niet op hoeft te slaan in een tabelveld. De berekening maak je dus als Besturingselementbron in een apart tekstvak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan