Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is het cijfer 0
Heb je al die
rootnoverify (hd0,1)
rootnoverify (hd0,4)
rootnoverify (hd0,5)
geprobeerd?
Krijg je dan altijd die error 12?
Wanneer in xp krijg je eigenlijk die error van authenciation failed?
Is dat voor, tijdens of na het inloggen?
Het klinkt nogal alsof je een verkeerd wachtwoord gebruikt.
Het is goed mogelijk dat dit nl je oude windows xp installatie is.
Je kan ook (nadat je die rootnoverify (hd0,0) in /boot/grub/menu.lst weer teruggezet hebt) eens proberen windows in veilige mode op te starten. Dit doe je door DIRECT na het kiezen van windows xp in het boot menu, op F8 te blijven tikken tot je het boot menu van windows voor je neus krijgt.
Daar kan je dan veilige modus kiezen en kan je inloggen als Administrator of Eigenaar en het wachtwoord van die oude account terugzetten.
Een andere optie die we nog kunnen proberen is om vanuit ubuntu het boot.ini bestand van windows aan te passen.
Ik gok zo dat ubuntu je oudste windows installatie aangezien heeft voor de enige windows op het systeem. Deze staat op de 1e partitie van je harde schijf. Die oudste windows heeft een boot.ini met daarin alleen informatie over z'n eigen partitie. Die kent de nieuwste windows (op partitie 5) dus ook niet. Op die partitie 5 (de nieuwste windows installatie) staat dus waarschijnlijk wel een juiste boot.ini, met daarin 2 partities geconfigureerd.
Maar het makkelijkste zou toch zijn als je windows in veilige modus aan de gang krijgt. Dan kunnen we eens kijken welke windows installatie dat nou is en hoe we eventueel die andere windows installatie aan de gang krijgen.
Jij hebt 2 windows installaties.
Op 2 verschillende partites. sda1 en sda5
Die je nu opgestart krijgt is de installatie op sda1
Eerst gebruikte je de installatie op sda5
Je moet dus de windows op sda1 gaan vertellen dat er nog een windows op sda5 staat.
Hoe windows sda1 en sda5 zal noemen weet ik niet, C en E waarschijnlijk. D hebben we verwijderd om ubuntu op te zetten als ik het me goed herinner.
Dit zou niet al te moeilijk moeten zijn.
Microsoft heeft er zelf een goed artikel over: http://support.microsoft.com/kb/289022/nl
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition 2" /fastdetect
Je moet niet in ubuntu zijn, dit artikel gaat over windows.
Je moet die windows dus in veilige modus starten
als ik mag gokken moet je hetvolgende doen:
Deze Computer->Met de rechter muis klikken en eigenschappen kiezen
Onder geavanceerd kies je bij Opstart en Herstelinstellingen de knop instellingen
Dan klik je op bewerken
Bij mij staat daar hetvolgende:
Code:[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn
bij jou zal dat partition(3) op beide plaatsen waarschijnlijk partition(1) zijn
Je moet daar ongeveer de volgende regel aan toevoegen:
na dat [operating systems]Code:multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(5)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition 2" /fastdetect
en met dat default kan je de standaard keuze aanpassen
let ook op dat de timeout niet absurd kort is, dan heb je geen tijd om te kiezen in het boot menu van windows, 30 seconden is mooi
reinvb je mag er wel ff bij vermelden dat het om ubuntu gaat :thumb:
Ik heb dat toevallig gezien vorige week, er stond toen al 2 keer windows op als ik me niet vergis. Normaal gesproken was het ook geen probleem geweest als windows er gewoon op een normale manier op geinstalleerd stond.
Ik vermoed dat het dus al mis was voordat ubuntu erbij geinstalleerd werd.
Ik heb hier windows vista en ook ubuntu met een dual boot en alles draait gewoon zoals het hoort.
Ik heb dat toevallig gezien vorige week, er stond toen al 2 keer windows op als ik me niet vergis. Normaal gesproken was het ook geen probleem geweest als windows er gewoon op een normale manier op geinstalleerd stond.
Ik vermoed dat het dus al mis was voordat ubuntu erbij geinstalleerd werd.
Ik heb hier windows vista en ook ubuntu met een dual boot en alles draait gewoon zoals het hoort.
Het is inderdaad verstandig om heel je schijf te formateren en opnieuw windows erop te zetten. Dan begin je tenminste met een foutloos systeem![]()
Als je windows herinstalleert na ubuntu zal windows de mbr overschijven en is het bye bye ubuntu.
De bootloader van windows kan geen andere systemen dan windows opstarten.
De oplossing is misschien heel eenvoudig, ik moet alleen even weten welke partities je hebt en welke in de grub configuratie gebruikt worden.
Daarvoor heb ik dus de voorgaande informatie even nodig
Een goede morgen Bertus,
Hier even een update voor jou van mijn ubuntu fiasco:shocked: Die ict jongen is gisteravond bij mij geweest om de boel proberen te redden. Bij het aanzien van mijn systeem na de installatie van ubuntu was die jongen flink:shocked: Hij noemde de ubuntu installatie maar broddelwerkHij heeft nog geprobeerd een master boot record te schrijven om mijn systeem te redden, maar helaas pindakaas was mijn systeem ten dode op geschreven dit met dank aan onze vriend drop***:evil: Die drop*** heeft met de installatie van ubuntu het systeemregister van windows xp flink verneukt:shocked: Uiteidelijk na een half uur ***ten aan het register hebben wij maar besloten om een herinstallatie te gaan uitvoeren. Ik ben nu dan ook weer een trotse bezitter van windows xp prof sp3 systeem
Ik blijf in iedergeval met dit draaien totdat win 7 in de schappen ligt
![]()
Ik weet dat ik oficieel een vraag in het forum moet stellen bertus, maar ik stel hem liever even hier. Ik zit met het volgende, ik mis het geluid op mijn laptopen ik kan mijn geintegreerde webcam niet aan de praat krijgen
Voor het geluid had ik al audio realtek gedownload van de acer site maar helaas doet deze driver het niet:shocked: En voor de webcam was ik nog zoekende naar een oplossing. Als jij voor mij een oplossing hebt bertus, graag.
Een groet,
Reindert de teleurgestelde ubuntu avonturier
Alloha dropl,
Ik heb sinds gister weer mijn oude xp op de schijf staan. En deze instal doet het beter dan degene die erop zatIk heb wel hulp gehad bij deze herinstallatie maar dat doet niet terzake. Ik had jou gister hier een beetje afzitten zeiken hetgeen ik niet had moeten doen want dat is niet netjes. daarom ook dit bericht van mij. ( Of je het leest is jou zaak! ) Ik ben eigenlijk zelf schuldig aan het mislukken van een goede ubuntu instal naast mijn bestaande win xp. Want er heeft op mijn schijf twee installaties met win xp gestaan eentje met sp2 en een met sp3. Als ik dit tegen jou had gezegd, dan had jij hier rekening mee kunnen houden. maar ik heb hierover tegen jou niets gezegd
En tijdens de instal van ubuntu is het systeemregister van sp3 onherstelbaar beschadigd doordat er twee xp`n op de schijf stonden. Maar ach, je moet eerst lesgeld betalen voordat het goed gaat zal ik maar zeggen
Ik ga eind juli een desktop kopen met daarop vista zodat ik een gratis upgrade naar win 7 mag maken
En naast win 7 laat ik ook ubuntu weer installeren want ik vond het toch wel een mooi besturingssysteem
en vond het dan ook jammer dat jou instal was mislukt
Groet,
Reindert
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.