• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd en minuten aftrekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aanbod

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo,

Ik heb in cel A6 een tijd staan 07:30.
In cel A8 staat de aantal minuten die nodig zijn.

Nu moet in cel A10 komen staan hoe laat je dan moet beginnen.

Kortom zou A6 - A8 de tijd moeten weergeven in cel A10.

Ik heb al gezocht hier op de site en ik heb excelxl.nl al bekeken maar daar wordt met name tijden (gewerkte tijden aan een product) bij elkaar optellen onder de aandacht gebracht.
Dit is niet wat ik zoek.

In A10
Code:
=A6-TIJD(0;A8;0)
Maak je de volgende keer een voorbeeld?

Formule verfijnen

Hallo,

Ik heb de bovenstaande formule toegepast en het werkt voortreffelijk Bedankt hiervoor.
Nu zou ik deze nog iets willen verfijnen door af te ronden.

Als de uitkomst tussen 06:01 en 06:14 is moet dit afgerond worden naar beneden naar 06:00
Als de uitkomst tussen 06:13 en 06:29 is moet dit afgerond worden naar beneden naar 06:15
Als de uitkomst tussen 06:31 en 06:44 is moet dit afgerond worden naar beneden naar 06:30
Als de uitkomst tussen 06:46 en 06:59 is moet dit afgerond worden naar beneden naar 06:45

LET OP!!
06 heb ik als voorbeeld genomen dit kan iedere willekeurig heel uur zijn in de tijdseenheid van 24 uur.

Code:
=G8-TIJD(0;'VV-adres'!K12;0)

Heb je een bestand nodig?? Laat het dan even weten.......

Hopelijk kun je me hier meehelpen.
Bedankt alvast

Meer over de afronding van tijden vind je hier.

Misschien zo?
PHP:
=AFRONDEN.BENEDEN.NAUWKEURIG((G8-TIJD(0;'VV-adres'!K12;0)*24;0,25)/24)

ROBDGR
Ik heb je link gevolgd en dingen uitgeprobeerd....helaas lukt niet. Krijg iedere keer een foutmelding.

PLONSKE
Ik heb jou voorstel ook geprobeerd maar helaas ook een foutmelding.

Bekijk bijlage helpmij 4.xlsm

In cel F8 op het tabblad wedstrijden zou ik de formule toegevoegd willen hebben.
In cel F8 gebeurd eerst het volgende.......De tijd uit G8 moet de tijd (in minuten en al opgeteld) cel K7 van het tabblad VV-adres afgetrokken worden.
De uitkomst (lees tijd) die hier naar voren komt dient afgerond te worden zoals ik eerder de vraag gesteld heb.

Groetjes en alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan