• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hedgehog02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
hey,

Ik zou graag een tijd geformateerd krijgen op volgende manier: hh:mm:ss
Op zich geen probleem zal je denken, maar het is zo dat ik de betreffende cellen zo zou willen instellen dat dit gebeurd nadat ik hem heb ingegeven met enkel het numeriek gedeelte van het keyboard, liefst op volgende wijze hh.mm.ss.
Ik zou hem dus met puntjes willen ingeven, en zonder formules willen omzetten naar dubbele puntjes. Een algemene find en replace (zoals sommigen misschien zouden voorstellen) gaat niet omdat er nog op andere plaatsen punten in de sheet zullen voorkomen die niet vervangen mogen worden.

Dit zou moeten gaan, maar ik krijg niet gevonden hoe ik het moet instellen, als iemand mij hierbij dus zou kunnen helpen zou ik dit ten zeerste appreciëren.

Groeten,
hedgehog02

Plak dit in de code achter blad1.

Het veranderrt wel altijd indien er 2 keer een . voorkomt in een cel.

Indien je dit niet wilt, zet er dan nog een msgbox (message box) rond met de vraag of je voor die bepaalde cel wilt vervangen of niet.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Application.EnableEvents = False
If Target.Count = 1 Then
    If Len(WorksheetFunction.Substitute(Target, ".", "")) = Len(Target) - 2 Then
        Target.Replace What:=".", Replacement:=":"
        Target.NumberFormat = "hh:mm:ss"
    End If
End If
Application.EnableEvents = True
End Sub

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan