Tijd in bios loopt steeds achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnens

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2007
Hallo,

Op een comp hier (win 2000), loopt de tijd en datum steeds verkeerd. Als je de tijd in windows goed zet, dan loopt ie na een halve dag weer 3 uur achter, en na een paar dagen is dit dus een dag geworden. Als ik de tijd in de bios goed zet, heb ik het zelfde probleem.

Op zich is het niet heel erg, maar bij e-mails staat de tijd/datum dus ook verkeerd, en dat is wel vervelend.

Ik zou niet weten hoe dit komt, met win 98 nooit last van gehad.

De computer wordt vaak in slaapstand of stand-by gezet, maar dit doe ik met mijn eigen comp ook en daar heb k geen problemen mee...(vista)

Laatst bewerkt:
Wat dacht je ervan om de CMOS batterij eens te vervangen? (CR2032)

Als ik een percentage moest kiezen tussen de 0 en de 100% v.w.b. de waarschijnlijk van de oorzaak, dan zou ik 99,9999% inzetten op die batterij.

Als ik een percentage moest kiezen tussen de 0 en de 100% v.w.b. de waarschijnlijk van de oorzaak, dan zou ik 99,9999% inzetten op die batterij.

ok, kga het ff proberen dan.

btw, de comp heeft 1 jaar ongebruikt op de zolder gestaan, mischien dat de batterij toen leeg geraakt is................

btw, als ik de batterij er uit haal, dan wordt de hele bios toch gereset?

Ja het Bios wordt dan gereset. Je zal dus onder andere de datum en tijd weer goed moeten zetten en dan saven.

Tip: (die ik ook in mijn privé omgeving aan mensen geef die pas een nieuwe pc hebben gekocht en zonodig hun bios om de één of andere reden willen of moeten resetten -bijv. door een batterijwissel-)

maak met je digitale camera opnamen van élk biosschermpje en doorloop na het batterijtje wisselen alle schermen en zet alle waardes die afwijkend zijn geworden weer goed.
Het zijn ongeveer 15 tot 20 foto's en ik weet zeker dat je er nooit spijt van krijgt dat je ze hebt gemaakt en bewaard!

Laatst bewerkt:
Tip: (die ik ook in mijn privé omgeving aan mensen geef die pas een nieuwe pc hebben gekocht en zonodig hun bios om de één of andere reden willen of moeten resetten -bijv. door een batterijwissel-)

maak met je digitale camera opnamen van élk biosschermpje en doorloop na het batterijtje wisselen alle schermen en zet alle waardes die afwijkend zijn geworden weer goed.
Het zijn ongeveer 15 tot 20 foto's en ik weet zeker dat je er nooit spijt van krijgt dat je ze hebt gemaakt en bewaard!

ok, bedankt voor de tip, kzal het van het weeekend eens porberen

Uiteraard wel doen vóórdat je de batterij wisselt.......................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan