• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd in decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

markb87

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Ik wil graag de begin- en uittijd van een bepaalde werkzaamheid als 'Getal' kunnen invoeren voor de urenregistratie. Het is de bedoeling dat dan de tijd automatisch omgerekend wordt naar het aantal uren en dat dit ook in 'Getal' vormt komt te staan met 2 decimalen. Het is dus niet de bedoeling dat er er cellen op 'Tijd' komt te staan celeigenschappen.

Ik hoop dat het bijgevoegde voorbeeld het een en ander zal verduidelijken.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

Je kunt ze gewoon van elkaar aftrekken.
Maar decimaal 8,30 is geen half negen, dat moet zijn 8,50
9:15 is dec. 9,25 en 9:45 is dan 9,75

Ja dat klopt, alleen dat is ook het probleem. Namelijk dat ik bijvoorbeeld half 9 wel gewoon als 8,30 in kan vullen en niet als 8,50 (omdat dit veel omrekenwerk vergt als het verschil tussen de begin en eindtijd geen kwartier is maar bijvoorbeeld 8 minuten). Het is de bedoeling dat dan juist de formule in kolom C wel de tijd omrekent naar uren.

Zie bijlage. De conversie heb ik nu in één lange rekensom gemaakt. Voor het overzicht zou je natuurlijk dit over meerdere kolommen kunnen verspreiden...

Bijlagen

Markb87, Dat kan met deze formule in cel C2....
Code:
=(INTEGER(B2)+(REST(B2;1)/60)*100)-(INTEGER(A2)+(REST(A2;1)/60)*100)

eng: =(INT(B2)+(MOD(B2;1)/60)*100)-(INT(A2)+(MOD(A2;1)/60)*100)

Groet, Leo

Zie bijlage

Tijden moeten met : worden weergegeven; Dan kun je het verschil bepalen. Met time maak je er een decimal getal van (1 = 1 dag). Vermenigvuldigen met 24 geeft het aantal uren.
Zie bijlage. Vergeet niet de rijen het juiste format te geven.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan