tijd instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcuzz

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2003
Berichten
170
hallo ik heb het probleem met de tijd in windows xp met servicepack 2
de klok loopt standaard 30 minuten voor krijg dit niet verholpen vinkje weg gehaald bij internet synchronisatie maakt niet uit kan de tijd niet aanpassen zodra ik op toepassen klik gaat hij terug naar de oude tijd

wie kan mij helpen

bedankt marc
 
Probeer eens even op deze manier:

1) Start/Uitvoeren
2) Typ cmd en klik op OK
3) Typ time en geef een Enter.

Typ nu de tijd in en geef een Enter. Kijk ook naar het voorbeeld(dat je krijgt te zien na het ingeven van het commando time) hoe je de tijd moet invoeren. De miliseconden(20:53:52,23) mag je gerust negeren, niet noodzakelijk dat in te typen.

Dennis.
 
Log je in bij windows met een account met beheerdersrechten? Die heb je nodig om de tijd in te stellen. (In nood kan het ook via het bios bij het opstarten.)


Vr.Gr. Egel.
 
U kunt op de klok van uw computer heel eenvoudig zélf de correcte tijd instellen.

1: Dubbelklik op de tijdsweergave helemaal rechtsonder in beeld.

2: In het nu geopende venster staat rechts een ronde klok, met daaronder nogmaals de tijdweergave (zie afbeelding).
3: In deze weergave kunt u met de kleine pijltjes de tijd aanpassen.
klok.jpg
 
Geplaatst door socrates
U kunt op de klok van uw computer heel eenvoudig zélf de correcte tijd instellen.

1: Dubbelklik op de tijdsweergave helemaal rechtsonder in beeld.

2: In het nu geopende venster staat rechts een ronde klok, met daaronder nogmaals de tijdweergave (zie afbeelding).
3: In deze weergave kunt u met de kleine pijltjes de tijd aanpassen.
klok.jpg
Volgens mij heeft hij op de manier zoals je die hier aan ons laat zien al gedaan, maar de tijd springt dan weer terug naar de tijd die hij eerst had.

Dennis.
 
thnx
maar de oplossing lag inderdaad bij de tijd in de bios
heb deze aangepast en nu is de tijd goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan