• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd limiet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Is het mogelijk om een getallen reeks tijdelijk in een cel vast te houden?
Bijv: in cel A1 wordt getypt "40668" en dan is het de bedoeling dat de cel na 1 minuut weer leeg is!

Zoiets zal wel mogelijk zijn, maar echt aan te raden is dat niet.

Wat wil je eigenlijk doen?

Zoiets zal wel mogelijk zijn, maar echt aan te raden is dat niet.

Wat wil je eigenlijk doen?

Ik ben bezig met een urenbestandje te maken waarmee je met een eigen inlog code naar een ander tabblad word verwezen maar zodra je daar bent zou ook die code weer moeten verdwijnen. gr jack

Dan kan je niet anders dan wat te programmeren in VBA, anders gaat het niet.

Dan kan je niet anders dan wat te programmeren in VBA, anders gaat het niet.

Zou je voor mij zo'n voorbeeldje willen maken en vertellen hoe ik dit moet uitvoeren. Want ik heb sinds kort ontdekt dat dit er bij mij ook op zit alleen heb ik er geen verstand van.
Alvast bedankt!

Met volgende code wordt na 1 min de code Wissen gestart.
Misschien dat het met een formule ook kan, maar daarvoor zijn hier straffere gasten aanwezig.
Volgende code in het blad waar de cel gewijzigd wordt.(Rechtsklikken op tab v/h blad,programmacode weergeven selecteren)
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rngLaatsteInvoer As Range
Set rngLaatsteInvoer = Range("A1")
If Target.Address = rngLaatsteInvoer.Address Then
Application.OnTime Now + TimeValue("00:01:00"), "Wissen"
End If
End Sub

Volgende code in een module zetten.(ALT+F11;Invoegen - Module)
Code:
Private Sub Wissen()
Range("A1").ClearContents
End Sub

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Jack Nouws, Ehhhh... En hoe zie je dat 'naar een ander tabblad verwijzen' voor je??? In zo'n geval maak je gebruik (zoals Wigi al zei) van VBA. Invoer van je gebruikersnaam oid doe je niet in een cel maar via 'application.inputbox' of via een 'userform'. Daarmee kan je ook direct uitvragen wie er aan 't inloggen is, en dus direct de goede sheet selecteren.

Groet, Leo

Jack Nouws, Ehhhh... En hoe zie je dat 'naar een ander tabblad verwijzen' voor je??? In zo'n geval maak je gebruik (zoals Wigi al zei) van VBA. Invoer van je gebruikersnaam oid doe je niet in een cel maar via 'application.inputbox' of via een 'userform'. Daarmee kan je ook direct uitvragen wie er aan 't inloggen is, en dus direct de goede sheet selecteren.

Groet, Leo

Jaja jullie hebben makkelijk praten, zo technisch ben ik ook weer niet.

Jack Nouws,
Jaja jullie hebben makkelijk praten, zo technisch ben ik ook weer niet.
Dat geeft toch niet... Je bent nu toch op de juiste plaats voor vragen?;)

Hoe scherm je trouwens die andere tabbladen af? Ik bedoel, als je gewoon een workbook met een hele serie tabbladen hebt, kan iedereen dus gewoon naar hartelust van tabbladen wisselen.
Ik begrijp dat ik wellicht nu een beetje 'advocaat van de duivel' speel, maar het zijn wel vragen om over na te denken (én af te handelen!).

Mijn voorstel is dan ook om een workbook te maken met allemaal 'hidden sheets'. Bij het openen krijg je zo'n inputbox voor je neus waar je je naam of ID of iets dergelijks moet opgeven. Na validatie zal alleen jouw sheet getoond worden.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Jack Nouws,Dat geeft toch niet... Je bent nu toch op de juiste plaats voor vragen?;)

Hoe scherm je trouwens die andere tabbladen af? Ik bedoel, als je gewoon een workbook met een hele serie tabbladen hebt, kan iedereen dus gewoon naar hartelust van tabbladen wisselen.
Ik begrijp dat ik wellicht nu een beetje 'advocaat van de duivel' speel, maar het zijn wel vragen om over na te denken (én af te handelen!).

Mijn voorstel is dan ook om een workbook te maken met allemaal 'hidden sheets'. Bij het openen krijg je zo'n inputbox voor je neus waar je je naam of ID of iets dergelijks moet opgeven. Na validatie zal alleen jouw sheet getoond worden.

Groet, Leo

OK bedankt die VBA van de tijd staat erin en het werkt. Ik kreeg eerst nog wel een foutmelding omdat ik cellen had samengevoegd, maar allee dat is opgelost.
Om die tabbladen af te schermen is eigenlijk ook van toepassing (goed idee!) zou je hier iets voor kunnen bedenken?
Gr. Jack.

Jack Nouws, Ja hoor, ik kan wel iets voor je in elkaar zetten. Maar dat wordt wel morgen (zondag) pas. Om het mijzelf iets makkelijker te maken, zou het prettig zijn als je je 'tot nu toe bestand' zou willen plaatsen. Dan bouw ik daar op verder.

Groet, Leo

Jack Nouws, Ja hoor, ik kan wel iets voor je in elkaar zetten. Maar dat wordt wel morgen (zondag) pas. Om het mijzelf iets makkelijker te maken, zou het prettig zijn als je je 'tot nu toe bestand' zou willen plaatsen. Dan bouw ik daar op verder.

Groet, Leo

Hierbij het bestand!
Ik Hoop dat je er iets mee aan kunt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan iemand mij helpen om tabbladen te verbergen
Ja ja... 't is voor ons helpers óók zondag hoor! :evil: :rolleyes:

Maar goed, ik heb je sheet flink onderhanden genomen. Die 1e sheet heb ik verwijderd, die leek me vrij onzinnig. Op de sheet 'Registratie' heb ik een 'protect' en een 'scrollarea' gezet. Hierdoor heb je alleen nog maar de mogelijkheid om de cel van de persoonlijke inlogcode te selecteren. Als je een code hebt ingetikt, druk je op de knop 'log in'. Er vindt dan een check plaats in je tabelletje met ID's in kolom P. Als de code goed is, wordt de juiste sheet zichtbaar en verdwijnt de sheet 'Registratie'. Er wordt dus niet meer gewerkt met je eerder gekregen code om het ID te verwijderen na een x aantal seconden.

Let wel...! De nu gemaakte 'beveiliging' is voor de iets gevorderde exceller een wassen neus. Je kan het allemaal iets verder doorvoeren, maar je krijgt Excel nooit 100% beveiligd.

Kijk maar of je er zo iets mee kan.

Groet, Leo

Bijlagen

Ja ja... 't is voor ons helpers óók zondag hoor! :evil: :rolleyes:

Maar goed, ik heb je sheet flink onderhanden genomen. Die 1e sheet heb ik verwijderd, die leek me vrij onzinnig. Op de sheet 'Registratie' heb ik een 'protect' en een 'scrollarea' gezet. Hierdoor heb je alleen nog maar de mogelijkheid om de cel van de persoonlijke inlogcode te selecteren. Als je een code hebt ingetikt, druk je op de knop 'log in'. Er vindt dan een check plaats in je tabelletje met ID's in kolom P. Als de code goed is, wordt de juiste sheet zichtbaar en verdwijnt de sheet 'Registratie'. Er wordt dus niet meer gewerkt met je eerder gekregen code om het ID te verwijderen na een x aantal seconden.

Let wel...! De nu gemaakte 'beveiliging' is voor de iets gevorderde exceller een wassen neus. Je kan het allemaal iets verder doorvoeren, maar je krijgt Excel nooit 100% beveiligd.

Kijk maar of je er zo iets mee kan.

Groet, Leo

Bedankt dat je me zover geholpen hebt alleen heb ik nog 1 klein probleempje.
Als ik heb ingelogd en ik kom in het menu om de uren te registreren dan zie ik geen kans om terug te keren naar het inlog menu. Is dit met een simpele oplossing op te lossen?

Jack Nouws,
Als ik heb ingelogd en ik kom in het menu om de uren te registreren dan zie ik geen kans om terug te keren naar het inlog menu
Maar het registreren van de uren gebeurt toch door de gebruikers zelf? Het lijkt me dan niet nodig dat ze teruggaan naar het inlogscherm....
Maar het kan uiteraard wel.

Groet, Leo

Beste Jack,
Voeg volgende code toe aan tabblad Registreren. Plaats op elk gebruikersblad een knop met opschrift Terug of i.d. en ken de macro toe aan deze knop.

Code:
Sub Terug()
Dim sh As Object

For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
        Select Case sh.Name 'het uitvragen via een select is expres
            Case "Registreren"
            sh.Visible = True
        Case Else
            sh.Visible = False
        End Select
    Next sh
    Range("D10").Select
End Sub

Belangrijke tip: Beveilig ook je code met een paswoord want met ALT+F11 wordt alles zichtbaar (ook je Admin-code).

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Jack Nouws, Je hebt je Topic nu zonder 'eindbericht' afgesloten, en dat is uiteraard toegestaan... Maar is dan nu alles naar wens? Ik had toch nog 't gevoel dat er wat 'open eindjes' waren.

Groet, Leo

Jack Nouws, Je hebt je Topic nu zonder 'eindbericht' afgesloten, en dat is uiteraard toegestaan... Maar is dan nu alles naar wens? Ik had toch nog 't gevoel dat er wat 'open eindjes' waren.

Groet, Leo

Nou ik ben momenteel bezig om het zaakje in elkaar te zetten om het uit te proberen.
Als het niet lukt kom ik er alsnog op terug, ik wil natuurlijk niet hebben dat jullie alles voor me doen, ik wil er dus wel iets van leren.Alvast bedankt voor je zorgen! Groetjes Jack

Waarom werkt mijn knop niet

Ik zit nog met een probleem, ik heb knoppen toegevoegd op de werkbaden om terug te keren naar het menu "registreren". Ook heb ik de code toegevoegd in het blad registreren. Maar als ik de knop gebruik gebeurd er niets! Zien jullie mischien wat ik verkeerd heb gedaan?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan