• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd notatie copieren en incel vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

H.Weenink

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2000
Hallo ik zit eigenlijk met een klein probleempje, ik zou graag de waarde van Cel D2 kopiëren naar Cel E2 (geel zie bijlage) door op de knop in C2 te drukken. In cel E2 moet dan een vaste tijd waarde komen te staan die dan niet meer verandert als ik per ongeluk op de knop in C2 druk, verder zou ik graag dat wanneer ik om welke reden dan ook een regel invoeg bv regel 8 de onderstaande macro's bij de volgende tijdmelding mee opschuiven naar onderen.

Wie kan mij helpen

Bijlagen

iets in deze zin ?
Code:
Sub DatumEnTijd1()
Cells(2, 4) = Now()
    With Cells(2, 5)
        If IsEmpty(Cells(2, 5)) Then
            Cells(2, 5).Value = Cells(2, 4).Value
        End If
    End With
End Sub

H.Weenink , ik heb de cellen benoemd , nu is het mogenlijk om een rij in te voegen , de macro bljft werken en de waarden komen in de juiste cel terecht , kijk via CTRL F3 " Btijd1 en Btijd_1" voor het eerste blok dan "Btijd2 en Btijd_2" voor het tweede blok enz. voor 3 , 4 ...........
De macro ziet er dan zo uit Range (" Btijd1 ")......dit i.p.v. van cells(2, 4) enz.
Code:
Sub DatumEnTijd1()

Range("Btijd1") = Now()

With Range("Btijd_1")

If IsEmpty(Range("Btijd_1")) Then

Range("Btijd_1").Value = Range("Btijd1").Value

End If

End With

End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status