Tijd optellen in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReijerdH

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Goedenavond,

Ik wil in het formulier frmTitelsInOptreden in de voettekst de tijd optellen van de liedjes in het subformulier. Hiervoor heb ik gebruik ik =SOM([LiedjeTijdsduur]) maar dan krijg ik een foutmelding.

In de tabel heb ik voor het veld het gegevenstype datum/tijd gebruikt met als notatie Korte tijdnotatie. Ik heb de database toegevoegd.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank,

Reijer

Bijlagen

Er zitten nog wel een paar foutjes in a) je denkwijze en b) je uitvoering. Om met a te beginnen: in de voettekst van een formulier kun je alleen velden totaliseren die ook in de gegevensbron van het formulier zitten. Je kunt immers niet iets optellen wat er niet is. En toch probeer je dat. Het veld [LiedjeTijdsduur] zit niet in de gegevensbron, en kan derhalve niet worden opgeteld. De plek waar dat wél kan, omdat het veld daar wél in de gegevensbron zit, is het subformulier met de liedjes en tijden. Dus dát is de plek waar je de formule werkend kan krijgen.

Dat brengt met bij punt b, want in jouw database kun je het totaal nog steeds niet zien, ook al heb je het corrrect aangemaakt. En dat heeft een simpele reden: je gebruikt de (in mijn ogen meest verschrikkelijke weergave die Access kent) weergave Gegevensblad. Blijkbaar ben je een fan van Excel, en wil je dat Access er net zo knullig uit ziet als Excel? Terwijl je een formulier zoveel mooier kan maken met de Doorlopende weergave! En het leuke is: een voettekst in de Doorlopende weergave zie je dus wél terug op je hoofdformulier. En dan dus ook het totaal.

Ik ga de wijzigingen aanbrengen in de database en kijk of het dan wel werkt. Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan