• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd optellen volgens kleur v/d cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Movvy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2016
Berichten
4
Beste,

Ik probeer een lijst te maken met mijn gepresteerde overuren en opgenomen overuren op mijn werk automatische op te tellen en af te trekken.

Ik heb deze tutorial (http://www.exceltrick.com/how_to/sum-cells-based-on-background-color/ 3e methode) gevolgd om cellen op te tellen volgens de achtergrond kleur van een cell (alle rode cellen,alle groene cellen etc)
Dit lukt prima maar wanneer ik de cellen naar tijd formaat omzet werkte deze methode niet meer.Weet iemand een manier om deze methode te gebruiken met tijd of heeft iemand een beter methode?

Voordbeeldje van wat ik bedoel:Piyiia9.png

Alvast bedankt!

Groetjes Nikolas.
 
Nicolas,

Heb je soms vwo gebruikt in je bestandje?
Zet even een voorbeeld hier, dus geen plaatje.
 
Daarnaast staan in je voorbeeld plaatje alleen cellen met tekst en geen tijden die bij elkaar geteld kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Je VBA functie is niet goed en de parameters zijn niet correct meegegeven. Wijzig de functie in dit:
Code:
Function SumByColor(CellColor As Range, rRange As Range) As Double
    Dim ColIndex As Integer
    
    ColIndex = CellColor.Interior.ColorIndex
    For Each cl In rRange
        If cl.Interior.ColorIndex = ColIndex Then
            SumByColor = SumByColor + cl.Value
        End If
    Next cl
End Function

De functie in D4:
Code:
=SumByColor(C4;$B$2:$B$13)

Trek die vervolgens door naar D5
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor de hulp!Werkt exact zoals ik het wou.

fijne avond nog ;)
 
Graag gedaan en hetzelfde gewenst :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan