• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik5522

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2024
Beste

Ik ben opzoek naar heet Exel sheet waarin ik mijn projecten bij kan houden in hh:mm. Het liefst wil ik dit met een barcode scanner doen. het zou er als volgt uit moeten zien.

Stappen:
- Barcode scannen van order nummer.
- Barcode scannen van persoon die er aan gaat werken.
- Barcode scannen waardoor de tijd gaat lopen (eventueel met huidige datum er bij)
- De werkzaamheden worden uitgevoerd.
- Wanneer er pauze is rekent Excel (aan de ingevoerde pauze tijd die per dag gehouden wordt) zelf de tijd er af
- Aan het einde van de dag wordt er uit gescand zodat ik weet hoeveel tijd en in het project zit en tevens hoeveel uren mijn personeel heeft gemaakt.

Is zo iets te bouwen met Excel? Hier onder heb ik een link staan waarop te zien is hoe ik het ongeveer in gedachten heb.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Kan zeker in Excel maar of je het moet willen is de vraag. Tijdregistraties, waar salaris aan verbonden is, zie ik persoonlijk liever niet in Excel. Voor kleine ondernemingen is het vaak nog behapbaar, voor grotere ondernemingen zou ik kiezen voor een ander systeem.

Gebruik je verder nog andere systemen?

Hey

Nee ik gebruik verder ook geen systeem. Ik ben nog een jonge ondernemer die graag van begin af aan zoveel mogelijk data wil verzamelen. Ik zal het stukje 'Personeel tijd' niet met 100% gebruiken om salarissen door te berekenen. Hier heb ik ook een anderen app voor, maar het is gemakkelijk om in een klein overzicht globaal te zien of twee tijden kloppen.

Het probleem voor ons is dat er honderden soorten scanners zijn die allemaal anders met excel omgaan.
als je een voorbeeld hebt met hoe je kan in en uitscannen zijn we al een stapje dichter

Ik weet nog niet precies wat voor scanner ik nodig heb, Ik zat zelf te denken aan een normale usb scanner. Of moet ik hiervoor een speciale scanner voor nodig?

Ik denk dat de scanner het laatste probleem is wat je moet oplossen
Probeer het programma werkend te krijgen met handmatige invoer van ordernr en personeels nummer

De pen en papier is dus nog niet voldoende om hier goed geholpen te worden,
Zet deze papieren versie dus eerst om naar een excel versie.

Ik heb eventjes snel iets in elkaar gezet op Excel. Maar graag zou ik dit willen automatiseren + versnellen. Ik vind het te omslachtig om alles met de hand in te moeten vullen.

Bijlagen

Dubbel klik in kolom C voor datum en dubbelklik in D en F voor tijd

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan