Tijd Synchroniseren foutmelding ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik heb Windows XP Home en heb hem opnieuw geinstalleerd om alles weer op te schonen en sneller werkt.
Nu wilde ik mijn tijd op de laptop Synchroniseren maar krijg dan een foutmelding die luid :
Er is een four opgetreden bij een poging om een sychronasisatie met time windows.com uit te voeren.
De tijdsnotatie is geweigerd omdat het peerstratum lager is dan het hoststratum.
Heb ook al mijn Firewall uitgezet maar ook dat hielp niet.
Ook bij regedit-editer / local machine / parameters / staat bij type het NTP , dus neem ik aan alles goed.
Weet jij mijn foutmelding op te lossen dan hoor ik dat graag.

Ga naar Eigenschappen voor datum en tijd, tabblad Tijd en zet in het venster: "time-a.nist.gov".

Ik krijg diezelfde melding ook al enkele dagen(xphome sp2) wat het probleem is weet ik niet maar time.nist.gov geeft dezelfde melding. maar time-a.nist.gov werkt inderdaad wel. en deze: time.xs4all.nl en ntp0.nl. werkt ook goed.
Klok loop niet achter of zo want dan kun je wel zulke meldingen krijgen.
Toch vreem dat die standaard servers niet meer werken.

overigens als ik time.xs4all.nl of ntp0.nl. gebruik staat er een foutmeldinge in het windows logboek en wel deze:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: W32Time
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 17
Datum: 17-9-2007
Tijd: 12:10:36
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
Tijdprovider/NtpClient: er is een onverwachte fout opgetreden tijdens de DNS-lookup van de handmatig geconfigureerde peer ,0x1. NtpClient probeert een nieuwe DNS-lookup in 15 minuten. De fout is: Er is geprobeerd een socketbewerking uit te voeren op een onbereikbare host. (0x80072751)

trouwens zojuist werkte time.xs4all.nl ook niet, ik houd het nu maar bij time-a.nist.gov .

Ik weet ook niet zekerr of dit probleem sinds enkele dagen is want ik doe noooit handmatig synchroniseren maar toevallig heb ik dat zaterdag wel gedaan en mislukte dus.

Laatst bewerkt:
Nu ik het nog eens lees: misschien ging ik wat te kort door de bocht. Ik heb mijn wijsheid opgedaan uit een handleiding van Michael4446.

In onze rubriek Tips & Handleidingen vindt je hem op deze plek.

jou tip was toch goed want time-a.nist.gov werkt perfect en meerdere server heb ik niet nodig.

bedankt voor je tip:thumb:

Werkt niet

Bij mij werkt time-a.nist.gov en time-windows.com niet.
Ook met de firewall uit werken ze niet.
Volgens mij heeft het te maken met de provider , zou dat kunnen.
Jammer want een juiste tijd op de computer vind ik wel belangrijk.

Heb je in die handleiding gekeken? Daar wordt een methode verteld om nog veel meer tijdservers te kunnen gebruiken. En je systeem heeft zelf ook een klok aan boord. Daar kun je meestal via de BIOS bijkomen, maar daarbij kan ik je niet helpen. En je provider? Die geeft je toegang tot het internet, als dat in orde is, kun je de provider niets verwijten lijkt mij.

Eindelijk heb ik het door

Nu ik het nog eens lees: misschien ging ik wat te kort door de bocht. Ik heb mijn wijsheid opgedaan uit een handleiding van Michael4446.

Ik had een verkeerde handeling gedaan en kreeg het daarom niet voormekaar.
Nu heb ik alle tijservers zoals hieronder :

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DateTime\Servers]
@="4"
"1"="time.windows.com"
"2"="time.nist.gov"
"3"="pool.ntp.org"
"4"="clock.via.net"
"5"="ntp.lth.se"
"6"="ntps.net4u.it"
"7"="timekeeper.isi.edu"
"8"="ntp.saard.net"
"9"="ntp.maths.tcd.ie"
"10"="time-a.timefreq.bldrdoc.gov"
"11"="time-b.timefreq.bldrdoc.gov"
"12"="time-a.nist.gov"

Trouwens slimme personen hier op Helpmij-forum
Bedankt voor je hulp.

Ik heb dit probleem ook..
Echter kan ik de tijd normaal zetten met behulp van Atomic Clock Sync.

Vervelender is dat ik elke keer wanneer ik de pc opstart handmatig dat programma moet uitvoeren en dan op "ping now" moet klikken.

Ik heb met die servers geprobeerd maar dit had ook geen resultaat..
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Alvast bedankt!

clock.via.net

Ik heb dit probleem ook..
Echter kan ik de tijd normaal zetten met behulp van Atomic Clock Sync.

Vervelender is dat ik elke keer wanneer ik de pc opstart handmatig dat programma moet uitvoeren en dan op "ping now" moet klikken.

Ik heb met die servers geprobeerd maar dit had ook geen resultaat..
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Alvast bedankt!

Als het bij mij werkt moet het ook bij jouw werken.
Heb je wel Windows XP of Vista ?
Als je die handeling heb gedaan wat ik geschreven heb en je stelt dan je klok in met / clock.via.net dan kan je Windows wel via internet synchroniseren.

Vervelende is dat ik niet kan synchroniseren met die servers..
Ik heb ze allemaal uitgeprobeerd..

Oplossing:
Atomic Clock Sync downloaden, openen, file

Klik alle 3 opties onder de streep aan tot "time servers".
Het programma start wanneer je je aanmeldt en voert de ping direct uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan