Tijd van de computer klopt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariushoog

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
75
Goedemorgen alle,

Mijn computer stelt de tijd geregeld terug naar de datum van aankoop.
Als ik de tijd en de datum weer heb ingesteld blijkt dat na 2 dagen de tijd terug is gesteld naar de datum van aankoop. Met als gevolg dat ik een mailtje verstuur met de datum 2-9-2004.
Ik heb al een maand of 2 terug een melding gehad dat het battarijtje, wat in de kast hoort te zitten, vervangen zou moeten worden. Daar zie ik tegenop omdat ik niet zo een vakman ben.
Mijn vraag is nu: hebben deze twee dingen met elkaar te maken?
Moet ik de battarij echt vervangen?

Ps. Als ik de computer opstart moet ik op F1 drukken voordat Windows gaat opstarten.


Gr. Marius.
 
De batterij is inderdaad de oorzaak van je klokprobleem. De batterij moet vervangen worden. Dit is in hedendaagse computers een niet al te groot probleem. Wil je er zelf niet aan, dan kun je altijd nog naar een lokale computerwinkel.
 
battery

baterij vervangen is niet moeilijk
als je het nog nooit gedaan heb haal het stroom van de kast af
in iedergeval
als je niet weet hoe het moet zoek anders ff verrder naar youtube mischien dat er iemand ooit een filmpje gemaakt heeft
maar kast open draaien kijken of je er makkelijk bij kan een pincet of kleinen scroeven draaitertje moet al vldoende zijn om daar mee ee n bat er uitt te halen
 
RogerS eb Ciske,

Bedankt voor jullie snelle reactie!
Kan het ook zo zijn dat ik al 2 dagen niet op de site kan komen van onze bank i.v.m. een beveiligings probleem?

Ik zal dan toch nog even kijken hoe ik de kast open krijg.
De computer doet het nog altijd heel goed en is heel snel.
Dan is het de moeite wel waard.

Marius
 
Het zou kunnen dat de bank gaat kijken naar jouw datum. ZIt daar een verschil in met die van hun dan kan het zijn dat hij geblokeerd word.
 
Okee, dan ga ik nu naar de computerwinkel.

Het was inderdaad het batterijtje.
Nu verwisseld. De computer geeft weer de juiste tijd aan.
Ook het bankieren gaat weer goed.

Bedankt voor u tijd.

Marius
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan