Tijd verspringt

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Een HP pc heeft een probleem met de juiste tijd.
Elke keer verspringt de tijd met enige uren. Soms staat de tijd zelfs op 2001.

Tijd in Bios bijgezet, batterij vervangen(al 3x).

Nu dacht ik dat het misschien wel aan windows kon liggen, en aangezien deze pc meer problemen had, ff windows er nieuw opgezet.

Maar tijdens de installatie gaf hij al een verkeerde tijd aan, dus probleem zit hem echt in mobo(bios).

Wat kan ik evt. doen?

Mvg Patrick

Ehhhhh, een kennis van mij speelde mahjong onder dos op zijn pc en daardoor versprong de tijd steeds....tis maar een idee

Of te wel, als je de tijd in de bios goed zet, de pc herstart en dan eens kijkt of die tijd nog correct is?
Wat gebeurdt er dan?

Geplaatst door jjw
Of te wel, als je de tijd in de bios goed zet, de pc herstart en dan eens kijkt of die tijd nog correct is?
Wat gebeurdt er dan?

Soms blijft hij dagen goed, en dan ineens is hij van de tijd af.

Mvg Patrick

Virusscan?
De pc is geformateerd, en heeft een nieuwe installatie.

Voor de installatie heb ik hem gescand, en spywarevrij gemaakt.

Zou een Biosupdate helpen?

Mvg Patrick

Als het al aan de bios ligt, daarom vroeg ik ook mijn vraag.
Als het niet aan de bios ligt zul je toch het probleem in de software moeten zoeken die op de HD staat.

Geplaatst door jjw
Als het al aan de bios ligt, daarom vroeg ik ook mijn vraag.
Als het niet aan de bios ligt zul je toch het probleem in de software moeten zoeken die op de HD staat.

Zie mijn eerste bericht. (Nu dacht ik dat het misschien wel aan windows kon liggen, en aangezien deze pc meer problemen had, ff windows er nieuw opgezet.

Maar tijdens de installatie gaf hij al een verkeerde tijd aan)

Mvg Patrick

Ja je eerst bericht had ik ook wel gelezen maar heb je ook echt gecheckt in de bios, dus als je ziet dat de tijd van windows niet goed staat, niets doen, afsluiten, herstarten en in bios kijken wat voor tijd daar staat.
Geen timefunctie in toetsen bij een dos scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan