Tijd voortdurend van slag af

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Die kennis waarvoor ik diverse drivers moet installeren (wat gaat lukken ivm hulp van diversen mensen hier op het forum) heeft ook een probleem met haar klok.

Ik heb XP opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft...hij is en blijft van slag. Hij wordt gelijk gezet eventueel zelfs met de atoomklok van Windows gesynchroniseerd maar is plotsklaps...bijv een dag later toch weer 2 of 3 dagen achter....

Ik heb het vermoeden dat de batterij op het bios naar de filistijnen is...

Kan iemand dat bevestigen en of ontkrachten?

Zo een batterij...is dat een standaard batterij, maw kan ik elke batterij gekocht bij een compshop in elk moederboard plaatsen?

:thumb:

Kan inderdaad de batterij van het moederbord zijn die leeg is. Het betreft meestal een CR2032 á €1,50. Gewoon de batterij eruit halen en even meenemen.

het beste kan je je pc even open maken en het batterijtje er uithalen en kijken wat voor type je nodig hebt.
deze batterijen zijn overal te krijgen hoor

Geplaatst door crash
Kan inderdaad de batterij van het moederbord zijn die leeg is. Het betreft meestal een CR2032 á €1,50. Gewoon de batterij eruit halen en even meenemen.

deze zit er inderdaad ook bij mij in.

klopt idd, een doodgewoon knoopbatterijtje van 1,5 volt meestal, haal het oude eruit en bekijk het eens goed zodat je zeker weet dat je de goeie hebt...

En ontvet even je handen voordat je er een nieuwe in plaatst. Als je vette vingers hebt kan de batterij in één klap leeg zijn.

Goede vraag, maar ik heb het eens gelezen ergens, dat dat kan. Waarschijnlijk heeft het te maken met de spanning die altijd op je lichaam staat en het geleiden van stroom door een vetlaagje of zo... (wilde gok)

ff nagekeken op 6 moederborden, de recentere maken volgens mij geruik van 3 Volt, de oudere van 1,5Volt...

Geplaatst door wynand
ff nagekeken op 6 moederborden, de recentere maken volgens mij geruik van 3 Volt, de oudere van 1,5Volt...
Daarom gaf ik al "meestal" aan.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan