• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijd wordt getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelvba

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Hallo iedereen,

In een userform heb ik een combobox geplaatst welke een tijd ophaalt uit een reeks. wanneer ik bijvoorbeeld 12:00 kies dan geeft de combobox 0,5. In de eigenschappen van de combobox heb ik de reeks opgegeven en gezocht naar de format. Ik kon dit niet vinden. Ik heb een voorbeeldje meegestuurd over wat er gebeurd.

Het zou mooi zijn als ik de tijd krijg want ik wil het ergens plaatsen om tussen twee tijden het aantal uren te bereken. Namelijk de gewerkte uren. Welke dan weer geplaatst wordt op de userform.

Zou iemand mij een tip kunnen en willen geven?

bij voorbaat dank,

Marcel

Bijlagen

sorry bij mij werkt het niet

misschien kan iemand helpen als je alleen het exel bestand stuurt

groet sylveseter

marcelvba,

Waarom zet je hier een foto?
Heb je ook al in de help gekeken bij NumberFormat?

Heren,

Bedankt voor jullie reactie,

De foto plaatsen was eigenlijk om de userform en de sheet tegelijkertijd in beeld te hebben. Achteraf misschien niet handig om tot een oplossing te komen....

Ik heb gekeken bij Numberformat en toegepast, maar zonder resultaat..wellicht foutief toegepast.

Heb hieronder het excel sheet bijgeplakt.

Marcel

Bijlagen

marcelvba ,

Volgens mij werkt het zo.
Code:
Private Sub ComboBox3_DropButtonClick()
  ComboBox3 = Format(ComboBox3.Value, "hh:mm")
End Sub

Wim,

Jaaa, werkt.....nu komt keurig de tijd in beeld...zat m in de notatie na Format.

Bedankt..

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan