Hallo,
Ik heb een Excel bestandje waarin een klok is die elke seconde in een bepaalde cell wordt aangepast.
Nu zou ik graag hebben dat als deze klok gelijk is aan een bepaalde tijd dat er bijvoorbeeld automatisch een Msgbox verschijnt.
Ik heb al zitten knoeien met enkele If's maar ik vind de oplossing maar niet, kan iemand mij verder helpen?
Greetz
Jorre
Ik heb onderussen al enkele andere dingen geprobeerd en ik heb deze halve oplossing gevonden:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime Now + TimeValue("01:00:00"), "MyMacro"
End Sub
Private Sub workbook_BeforeClose(cancel As Boolean)
Application.OnTime dTime, "MyMacro", , False
End Sub
Public dTime As Date
Sub MyMacro()
dTime = Now + TimeValue("01:00:00")
Application.OnTime dTime, "MyMacro"
MsgBox "ok"
End Sub
Het probleem hier is dat dit niet op vaste tijdstippen wordt uitgevoerd maar altijd begint te tellen vanaf dat de workbook wordt geopend.
Weet iemand hoe ik bevoorbeeld elk vast uur (01:00:00, 02:00:00, ..., 24:00:00) deze Msgbox kan laten oproepen.
Ik heb een Excel bestandje waarin een klok is die elke seconde in een bepaalde cell wordt aangepast.
Nu zou ik graag hebben dat als deze klok gelijk is aan een bepaalde tijd dat er bijvoorbeeld automatisch een Msgbox verschijnt.
Ik heb al zitten knoeien met enkele If's maar ik vind de oplossing maar niet, kan iemand mij verder helpen?
Greetz
Jorre
Ik heb onderussen al enkele andere dingen geprobeerd en ik heb deze halve oplossing gevonden:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime Now + TimeValue("01:00:00"), "MyMacro"
End Sub
Private Sub workbook_BeforeClose(cancel As Boolean)
Application.OnTime dTime, "MyMacro", , False
End Sub
Public dTime As Date
Sub MyMacro()
dTime = Now + TimeValue("01:00:00")
Application.OnTime dTime, "MyMacro"
MsgBox "ok"
End Sub
Het probleem hier is dat dit niet op vaste tijdstippen wordt uitgevoerd maar altijd begint te tellen vanaf dat de workbook wordt geopend.
Weet iemand hoe ik bevoorbeeld elk vast uur (01:00:00, 02:00:00, ..., 24:00:00) deze Msgbox kan laten oproepen.
Bijlagen
Laatst bewerkt: