• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdbalk in kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
hallo allen

Momenteel ben ik bezig met een soort weekplanning. Daar is het de bedoeling dat, wanneer ik de tijd in cel C45 en E45 aanpas, dat dan een tijdlijn in Rij 3 zichtbaar wordt.
Graag had ik ook de lijn in kleur, bij de desbetreffende naam en dag. Is dit te mogelijk?
Bestand is toegevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit kan met een voorwaardelijke opmaak.
selecteer cel C3 >> Opmaak >> voorwaardelijk opmaak >> formule is:
Code:
=EN(C2>=$C$45;C2<=$E$45)
druk op knop "opmaak" kies juiste kleur >> OK >> OK.

vervolgens cel C3 kopieeren en plakken speciaal >> opmaak in de cellen D3 t/n AI3.

hetzelfde kan je in de andere regels doen.

De layout zorgt er wel voor dat de formules lastiger worden, je kan niet zomaar de formules toepassen voor alle dagen en alle personen.

Jack Nouws

Hierbij een voorbeeldje in een iets andere layout
en daarbij wordt de formule van bandito bob net omgedraaid.
De regel is standaard rood, groen, ... enz gekleurd
en wordt wit gekleurd naar gelang de tijd die je er inzet.
Hier door worden de formules iets eenvoudiger.

Dit kan met een voorwaardelijke opmaak.
selecteer cel C3 >> Opmaak >> voorwaardelijk opmaak >> formule is:
Code:
=EN(C2>=$C$45;C2<=$E$45)
druk op knop "opmaak" kies juiste kleur >> OK >> OK.

vervolgens cel C3 kopieeren en plakken speciaal >> opmaak in de cellen D3 t/n AI3.

hetzelfde kan je in de andere regels doen.
Ok, :thumb: Prima zo! Toen ik dit aan het maken was vond ik het ingewikkeld om formules toe te wijzen maar met een andere opstelling ziet het er nog overzichtelijker uit en is het eenvoudiger om formules toe te wijzen. Bedankt! Groet Jack.

Leuke opzetje..
is het ook magelijk om tijden na 00.00 uur in te passen en zo ja hoe. Ik heb geprobeerd tijden bij toe voegen, maar lukte mij niet.

Beste allen kan je ook extra tijd na 0:00 uur invoeren ? waar kan dit aangepast worden.

bedankt groet deef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan