• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdbalk waarde + waarde optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

descheep

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
149
Hi,

Wat een waardeloze titel....
Geen idee namelijk hoe ik het beknopt moet uitleggen....

Met het nodige pikwerk, zoekwerk, knutselwerk en natuurlijk jullie op dit forum ben ik tot het bijgevoegde resultaat gekomen.

Wat wil ik nu:

De job in overview B8 loopt ieder uur. Deze waarde staat in Jobs I3 (herhalingsperiode).
De eerste keer staat hij ingepland conform de tijd in overview C8.

Is dit al duidelijk?

Mogelijk met iemand telefonisch contact hebben om het aan de hand van de bijlage uit te leggen? Of is dit helemaal niet mogelijk?
 
nu met bijlage
 

Bijlagen

  • leeg TAB joboverview.zip
    26,3 KB · Weergaven: 35
Beste descheep , 29 bezoekers waren me voor geen enkel antwoord :rolleyes: ik denk dat er iets niet duidelijk is . Tenzij er iemand een paar uurtjes aan de telefoon heeft gehangen .
Omschrijf wat je wil eventueel duid je het in je voorbeeldje aan met gekleurde tekst , cijfers of ............. De helpers wachten waarschijnlijk op een iets meer heldere uitleg . :thumb:
 
oke nieuwe poging

deze excellijst is een overzicht van jobs die dagelijks in ons sap systeem draaien.

op zich werkt hij helemaal goed, echter een aantal jobs lopen meerdere keren per dag en hier wringt de schoen.

voorbeeld job ZFB_DA_ALE_BATCH_JOB in 'overview' B8.

de gegevens (naam, starttijd, eindtijd) van deze job haalt hij uit 'Jobs' regel 3 met diverse vlookup's.
deze job is voor het eerst ingepland om 12:00 AM en loopt ongeveer 3 minuten.

aangezien deze job ieder uur loopt (zie 'Jobs' I3 herhalingsperiode) zou dit in 'Overview' regel 8 tot uiting moeten komen.
op de een of andere manier moet er dus een afvraging zijn.
indien 'Jobs' kolom I gevuld is, moet deze opgeteld worden bij de starttijd.

volgens mij begint het hier hogere excelschool te worden en moet ik afhaken.

zoiets trucker??
 
Beste descheep , ik trachte van er via deze formule te komen maar helaas
Code:
=1-SOMPRODUCT(($C8<=F$7)*($D8>=F$7*VERT.ZOEKEN($B$8;Jobs;8)))
ik had die in cel F8 gezet en doorgetrokken rechts en beneden , maar na 1 uur stop het . :confused:
 

Bijlagen

  • leeg TAB joboverview.zip
    26,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Hi Daniel,

In ieder geval bedankt voor de poging ;-)
Was het verhaal al beter?

Denk dat er wel in deze richting gezocht moet worden, maar het is volgens mij een lastige.

groeten Marco
 
Hi Daniel,

In ieder geval bedankt voor de poging ;-)
Was het verhaal al beter?

Denk dat er wel in deze richting gezocht moet worden, maar het is volgens mij een lastige.

groeten Marco

Ik ben nu niet diegene die excel op en top kent , trek mijn plan ( zeker als het over uurregistratie gaat ) ik hoop dat een wigi , thoralf , readhead , ginger , hsv , richard en de formule goeroes . ook eens kijken wat zij als optie kunnen toevoegen .
 
@ Trucker10

Dank voor de kennis en kunde die je mij toedicht.

@ Marco,

Ik heb even wat geprobeerd en voeg het resultaat hierbij.
Nog niet alle herhalingsfrequenties zijn verwerkbaar (de niet-numerieke bedoel ik), maar misschien zijn we nu een beetje op de goede weg.
 

Bijlagen

  • leeg TAB joboverview(1).zip
    56,8 KB · Weergaven: 19
Hi Thoralf,

De niet numerieke who cares ;-)

Zoals ik het nu bekijk zijn die onzin en moet ik ze weghalen.
Dit ziet er op de foutmeldingen na #VALUE helemaal goed uit :thumb:

Kun je deze nog wegkrijgen?

Ik zal de formule eens proberen te doorgronden, wellicht dat ik er iets van leer ;-)

Super!!!

Staaltje hogere school excel hoor
 
Laatst bewerkt:
Hallo Marco,

Bij deze.

Aanvulling: Bedenk wel dat de formules werken met herhalingsfreuenties, groter dan 1 uur.
Als je naar een half uur toe wilt moet de reeks 0 t/m 23 uitgebreid worden naar 0 t/m 47.
 

Bijlagen

  • leeg TAB joboverview(1).zip
    77 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
respect :shocked::thumb:

en weer eentje op beantwoord en morgen de show stelen op de zaak ;-)

bedankt !
 
En als ze je dan vragen het even uit te leggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan