• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

drontenfm

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2007
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om verschillende data's in een tijdbalk te zetten.

Ik heb (bijlage) een bestandje waarin de datum van vandaag staat de installatiedatum en de verwachte opleverdatum.
Nu wil ik graag dat deze data's in een tijdbalk worden weergegeven.
Dus het begin van de tijdbalk moet vandaag zijn en het eind van de tijdbalk moet een maand later zijn.

Het liefst eigenlijk in een kalender op een volgend tabblad, dmv verschillende kleuren ofsow?
Bijv zoals bijlage: tijdbalk.bmp

Ik hoop dat iemand mij erbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Alexander IJzerman

Bijlagen

• tijdbalk.rar
    tijdbalk.rar
    2 KB · Weergaven: 51
  • tijdbalk.JPG
    tijdbalk.JPG
    27,6 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
Alexander,

Bijgaand bestand bevat een macro die je start met <Shift> + <Ctrl> + <B>.

Deze macro bouwt een balk aan de hand van 3 datums en staat inde Worksheet-macro's.

Bijlagen

Alexander,

Bijgaand bestand bevat een macro die je start met <Shift> + <Ctrl> + <B>.

Deze macro bouwt een balk aan de hand van 3 datums en staat inde Worksheet-macro's.

ik zie alleen een tabel en geen balkje?

Heb het nog nooit zelf gebruikt, maar in denk dat GANTT grafieken hiervoor gemaakt zijn.

Vreemd, ik heb 'm toch echt getest !

Sta je wel in het eerste werkblad (die met dat tabelletje) als je de macro start ?

Vreemd, ik heb 'm toch echt getest !

Sta je wel in het eerste werkblad (die met dat tabelletje) als je de macro start ?

Hij doet het al, ik moest het documentje een keer opnieuw openen nadat ik macro beveiliging laag had gezet:)

Bedankt voor het ontwerpje:thumb:

't werkt nog niet erg lekker, bij het veranderen van de datums gaat het balkje niet automatisch veranderen.

Misschien is het ook makkelijker te doen.

Is het misschien mogelijk dat als de datum ingevuld word er op een ander tabblad in een zelfgemaakte kalender automatisch de juiste cel gemarkeerd wordt?

alvast bedankt

Wat je wilt kun je bereiken door de macro in het 'OnChange' event van het werkblad the zetten. Dat de werking van dit event op den duur behoorlijk frustrerend werkt moet je dan op de koop toenemen.

Op de manier zoals het proefje is opgezet zegt de lengte van de balkjes ook nog iets over het tijdsverloop, iets wat met gekleurde cellen al wat rommelig gaat worden.

In de help van VBA staat uitgelegd hoe e.e.a. exact werkt, zoeken op 'AddShape'.

Wat je wilt kun je bereiken door de macro in het 'OnChange' event van het werkblad the zetten. Dat de werking van dit event op den duur behoorlijk frustrerend werkt moet je dan op de koop toenemen.

Op de manier zoals het proefje is opgezet zegt de lengte van de balkjes ook nog iets over het tijdsverloop, iets wat met gekleurde cellen al wat rommelig gaat worden.

In de help van VBA staat uitgelegd hoe e.e.a. exact werkt, zoeken op 'AddShape'.

:thumb: iig bedankt ik probeer wel even wat.

Ik hoop dat ik er uit kom

Met vriendelijke groet,
Alexander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan