tijdelijk bestand Nero

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanca

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2001
Ha,

Mijn C schijf is opeens vol terwijl hij dat eigenlijk niet moet zijn.
Nou had ik vroeger wel eens dat als Nero iets niet kon branden de tijdelijke bestanden op mijn c-schijf bleven staan en daar heel wat ruimte wegvraten.
Nou weet ik niet meer hoe die tijdelijke bestanden van Nero heten en binnen XP kan ik het niet meer teugvinden.

Weet iemand waar ik die bestanden kan vinden als ze nog op mijn schijf staan en hoe noem Nero ze?

bedankt

HAnneke

Gooi je Temp en Temporary internet files mappen eens leeg.
Standaard gebruikt Nero de Temp map op je C-schijf voor tijdelijke bestanden.
Die mappen vind je in:
C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings.

Zorg ervoor dat verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn: Verkenner > Extra > Mapopties > Tablad Weergave > scroll naar beneden en vink het vakje voor "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan.

Ha bedankt,

Had ik al gedaan en ook al in dat file geweest, maar inderdaad kon ik de inhoud niet zien omdat ik verborgen bestanden niet had aangevinkt.
Nou, er zit niks in dus ik moet verder zoeken om mijn schijf leger te krijgen.
Maar in elk geval zie ik de verborgen bestanden weer. Was die optie al weer vergeten, sinds ik XP heb stond dat uit.
Dus toch wat opgeschoten

Groeten

HAnneke

Als nero images aanmaakt hebben die de extention 'nrg'.

Zoek 'ns naar alle bestanden (*.nrg) Zijn vaak hele grote

Groetjes

Kijk eens met bv. TreeSize waar je ruimte is gebleven.
Bovendien kun je op deze site meer programma´s downloaden om temp directories en bestanden op te ruimen.

Bedankt iedeeen
Ik ga eens stevig schoonmaken

Hanneke

Op mijn site vind je wel meer programma´s en tips om je PC op te schonen.

prefetch

Ha Fred,

Ja, ik heb al wat rondgewandeld op je site. Handig. Ik heb hem bij de favorieten gezet.
Nog een vraagje: wat doet de prefetch eigenlijk (ja, iets alvast pakken zou je zeggen :-)) maar wat precies en wat is het effect als je die leegmaakt.

Groeten

HAnneke

Alle ´prefetch´-bestanden kun je wissen. Het zijn bepaalde voorinstellingen die XP gebruikt voor programma´s die je regelmatig gebruikt. Zou sneller moeten werken, nog nooit iets van gemerkt. Ik schoon deze map 1 x in de week. Alle bestanden kun je wissen, NIET de map zelf. Ik laat 1 bestand altijd staan, een configuratiebestand, k weet nl. niet wat het doet als je die verwijdert.

Re: prefetch

Geplaatst door hanca
Ha Fred,

Ja, ik heb al wat rondgewandeld op je site. Handig. Ik heb hem bij de favorieten gezet.
Nog een vraagje: wat doet de prefetch eigenlijk (ja, iets alvast pakken zou je zeggen :-)) maar wat precies en wat is het effect als je die leegmaakt.

Groeten

HAnneke

Het is precies zoals Ikself heeft geschreven.
Ook wat betreft dat XP sneller zou moeten werken, waar inderdaad niets van is te merken.
Dus gewoon weg ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan