Twee maanden geleden Internetplusbellen afgezegd en bij Planet aangegeven dat ik weer terug wilde naar de oude situatie: adsl van Planet en vaste telefonie KPN. Tientallen telefoontjes later en van de ene afdeling naar de andere te zijn gestuurd (en een hoop ergernis mijnerzijds) eindelijk vandaag een monteur gekomen om IPB om te zetten naar analoge telefoon en adsl van Planet. Monteur van KPN had voor zekerheid nog even nagecheckt bij Planet of er ADSL op ons adres is. Kreeg te horen dat ADSL voor ons gereserveerd was. Dus wilde hij met de oude modem (die hadden wij nog van onze oude adsl-aansluiting) internet voor ons gebruiksklaar maken. Ik had specifiek erom gevraagd om dezelfde dag weer op internet te kunnen met ADSL. Dat zou ook gebeuren, volgens Planet. Wat bleek na aansluiten oude modem: wij konden wel op internet komen, maar niet surfen via internet. Monteur ging het dus anders doen: werkt altijd zei hij. Sloot oude modem aan, inloggen op internet via: (ons telefoonnummer)@direct-adsl, en als wachtwoord: kpn. Ik blij, zo blij dat ik vergat te vragen hoe dit nu werkt. Internet ik nu via Planet of via KPN? Wat zijn de kosten? Voor iedere minuut internet telefoontikken betalen? Na enkele telefoontjes naar Planet en KPN weet ik nog steeds niet wat ik aan het doen ben met deze direct-adsl. Zowel bij Planet alsook bij KPN weten ze niet hoe dit betaald wordt. Ik moest van de week nog maar eens naar Planet terugbellen. Wie weet hier iets vanaf?