Tijdelijk netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiederikvH

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Hallo,

Ik zou graag een netwerkje leggen. Mijn vraag is als het zal werken zoals ik het van plan ben te doen. (zie bijlage)

En een tweede vraagje is als je een router(+firewall +4-port switch) ook als gewone switch kan gebruiken. Tijdelijk natuurlijk!

Alvast bedankt!

Bijlagen

• uitvoering.jpg
    uitvoering.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 29
Router switch.

Een router kun je meestal wel als switch toepassen, je zult moeten lezen in de handleiding van het aparaat of je ergens iets ziet staan over bidging of bruggen op zijn nederlands, als de router de optie heeft zullen ze dat beschrijven en uitleggen hoe je dit moet doen.

grtjs jjw

Switch router

Een switch is een netwerk adaptor die ervoor zorgt dat een intern netwerk met mekaar verbonden is of wordt.
Een situatie waarin er 2 of meer pc's met mekaar moeten comuniceren maar niet met een extern netwerk hoeven te comuniceren (internet).

Een router doet hetzelfde als de switch maar met een extra optie, deze kan dus wel met een extern netwerk (internet) comuniceren.

Eigenlijk is dat het grootste verschil even globaal gezien.

Een switch heeft nog wel iets meer facaliteiten maar die komen niet aan de orde nu.

En als vervolg op mijn eerste reactie, ik gaf alleen maar antwoord op jouw tweede vraag.

Een gateway is een adaptor die voor jouw de verbinding maakt met een extern netwerk (internet).
Dit kan een router zijn maar ook een modem.

grtjs jjw

Dus een Gateway is een soort Bridge die het extern netwerk (internet) verbindt met het lokale netwerk (LAN) dat werkt met een hub of switch. Juist? En een Gateway kan een router zijn of een PC.

Laatst bewerkt:
Ongeveer

Zo zit het ongeveer in mekaar, deze term "bridge" heeft niks te maken met de term "bridging" die ik gebruikte omtrent de router dat deze dit zou kunnen, bij mijn router als ik deze alleen als swithc wil laten functioneren dan noemt men dat bridging.
Bij elke router zal deze term mischien wel anders zijn.
Er zal in ieder geval goed worden aangegeven in de handleiding dat de router dan als switch gaat functioneren.

Ja een gateway kunnen meerdere onderdelen zijn, gateway betekent letterlijk doorgang, het onderdeel waarmee men comuniceert op het externe netwerk noemt men dus wel gateway.

Voorbeeld, mijn router heeft een ingebouwd modem, om adsl op te kunnen heb je een adsl modem nodig, meer niet, je kunt dan dit adsl modem op jouw pc aansluiten en daar is internet, de gateway waardoor je op het (internet) externe netwerk geraakt is dus de gateway.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan