tijdelijke account probleem oplossen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Berichten
293
Goedemiddag beste mannen,

Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.

Na een nieuwe installattie van windows 7 pro, heb ik deze pc erna aan het domein gekoppeld.
Alles verliep vlekkeloos totdat ik de melding kreeg met dat ik op een tijdelijke account zit en dus even moet uitloggen en weer opnieuw.

Nu mijn vraag:
Wat kan ik hier tegen doen?

Ik heb het volgende gedaan.
1. In de regedit heb ik geprobeerd om te kijken of ik ergens .bak mappen kon vinden en deze in .bt kan renamen.
Echter waren er geen .bak mappen.

2. Heb die de ''FixIT'' app geprobeerd of het verholpen konden worden, helaas zonder success.

3. Heb al een aantal keer de pc uit het domein gekoppeld en weer eraan gekoppeld, kijken of het dan verholpen was.
Ook geen success.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik gebruik roamingprofiles (Zwevende profielen)
 
Onvolledige melding:
a. Op andere computers met W7, laadt het zwervende profiel daar wel?
b. Je moet altijd in Windows Logboeken (= eventvwr.msc ) kijken welke (fout-)meldingen ontstaan zijn rondom zo'n mislukte aanmelding.

Tijs.
 
1. Ik heb even getest, op de oude pc werkt het wel gewoon nog steeds en krijgt die geen foutmelding.
Echter wanneer je in de regedit kijkt, zie je nergens instaan dat de gene was ingelogd op de nieuwe pc.
Terwijl ik duidelijk met die credentials ingelogd was op de pc, maar in de regedit staat nergens dat die gene was ingelogd.

2. In de eventviewer zie ik ook niks bijzonders, alleen dat de gebruikersprofiel niet geladen wordt, en een tijdelijk account krijgt.
Dat is het enige (warning) wat ik zie voor de rest helemaal niks.
 
Laatst bewerkt:
Is het altijd je gewoonte om tips te negeren? Ik verwijs terug naar mijn vorige posting.

Tijs.
 
Ok, volgende stap zou zijn om te kijken of er lokale kopieën van het zwervende profiel staan in de C:\Users map van de computer? Indien ja, dan die weghalen en opnieuw inloggen op het domein-account.

Tijs.
 
Doe eens een schermafdruk van wat je zojuist beschreef.
Heb even geen W7 computer bij de hand, maar is dat hetzelfde als wat je in sysdm.cpl , tabblad Geavanceerd, knop Gebruikersprofielen ziet?

Tijs.
 
Doe eens een schermafdruk van wat je zojuist beschreef.
Heb even geen W7 computer bij de hand, maar is dat hetzelfde als wat je in sysdm.cpl , tabblad Geavanceerd, knop Gebruikersprofielen ziet?

Tijs.
 
Ik negeerde niet, dacht dat ik het had verteld, maar ik de eventviewer zag ik alleen een error: het gebruikersprofiel kon niet ingeladen worden, en dat er dus een tijdelijke account is gemaakt. Maar deze melding kreeg ik ook tijdens het opstarten van het profiel..

Op zijn oude pc behoud die natuurlijk zijn profiel omdat die al op de pc is geladen.
Ben nu een nieuwe WDS image aan het uitrollen op de desktopPC en op een andere desktop, kijken of het wel werkt.
Vermoed zelf van niet aangezien alleen de desktop anders is en het profiel wel gewoon overal het zelfde is.
 
Ok, volgende stap zou zijn om te kijken of er lokale kopieën van het zwervende profiel staan in de C:\Users map van de computer? Indien ja, dan die weghalen en opnieuw inloggen op het domein-account.

Tijs.


Het is een nieuwe desktoppc , met een nieuwe Windows-image daarop geïnstalleerd.
Dus ik heb weinig om te kijken naar kopieën.

Onder ''User accounts'' staat het profiel onder (temoraily) en kan je deze niet aanpassen.
En dan de administrator accounts staan dan wel gewoon als goede groep (Administrators) en die kan je wel aanpassen.
 
Nogmaals gepost, omdat het forum de tijd-aanduidingen verhaspelt:

Doe eens een schermafdruk van wat je zojuist beschreef.
Heb even geen W7 computer bij de hand, maar is dat hetzelfde als wat je in sysdm.cpl , tabblad Geavanceerd, knop Gebruikersprofielen ziet?

Tijs.
 
In de tussentijd wanneer je de post hebt geschreven, was ik verder gegaan met het uitzoeken van wat het kon zijn.

1. Ik heb de gebruiker.V2 en de normale map hernoemd naar gebruiker.V2 tijdelijk
2. Weer ingelogd met zijn account op de nieuw desktoppc:
3. Heb op de nieuwe desktoppc via \\server\profiles$\gebruiker.V2 de map tijdelijk over gekopieerd naar de nieuwe aangemaakte gebruiker.V2 map.
4. Op zijn oude desktoppc heb ik eerst de netwerkkabel eruit gehaald, zodat hij het niet weer overschrijft, en heb daarna uitgelogd (uitgeschakeld)
5. Weer proberen in te loggen op zijn nieuwe pc op de nieuwe plek, maar alsnog synchroniseert die niet :( same issue...

Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.


PS: ik moet erbij zeggen, ik heb niet nadat ik de bestanden heb over gekopieerd , opnieuw in-/uitgelogd maar meteen shut down.
Kan dat de oorzaak zijn??
 
Laatst bewerkt:
Graag inhoudelijke/visuele reactie op mijn vorige posting.

Tijs.
 
Ik kan het niet meer laten zien.
Aangezien het een nieuwe IMAGE is wat ik heb gebruikt , waar op ik de handelingen hierboven heb uitgevoerd.
Krijgt hij de melding niet meer te zien. Echter wordt er ook niks meer geladen , terwijl ik toch duidelijk alles netjes per map/document heb over gekopieerd.
 
Je had het over:
Onder ''User accounts'' staat het profiel onder (temoraily) en kan je deze niet aanpassen.
Kun je nakijken wat er nú staat?

Overigens is het kopiëren van een gebruikersprofiel, in het algemeen gesteld, geen goede methodiek...

Tijs.
 
Klopts onder ''Useraccounts'' stond hij op (temporaily)
Echter is dit op het oude IMAGE zo geweest en niet op de nieuwe.

Dus ik had een andere desktoppc gepakt en daarop de nieuwe IMAGE gezet.
via \\server\profiles$ dus van de oude .V2 tijdelijk alles naar de nieuwe aangemaakte door de pc zelf .V2 overgezet en de pc afgesloten.
Ik heb niet zeg maar even in-/uitgelogd om te kijken of die op de nieuwe pc het zou overnemen. Omdat ik dacht wanneer ik van de oude pc eerst de netwerkkabel loskoppel en dan de oude pc afsluit, kan hij niks overschrijven en dacht dan koppel ik gewoon de nieuwe pc meteen aan.
 
Ik kan je verder niet helpen: Ik ben het niet eens me je manier van werken, die niet gericht lijkt op het oplossen van de onderliggende problemen maar op een workaround (zie o.a. opmerking over kopiëren gebruikersprofiel in mijn vorige posting).
Hopelijk reageert iemand anders nog.

Tijs.
 
Klopt je hebt gelijk, dit is niet de ideale manier van oplossen.
Maar dit moest snel gebeuren, en de gene heeft meer dan 100GB op zijn roaming profile staan, waardoor ik heb gezegd ik haal de roaming profile weg.
En zet alles wel handmatig over, voor nu moest hij meteen aan de slag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan