Tijdelijke internetbestanden niet bewaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

whatnames

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
99
Ik heb geleerd dat de tijdelijke internetbestanden dienen om op te slaan, zodat de betreffende websites sneller kunnen worden opgehaald van de schijf. Nu heb ik ingesteld een forse schijfruimte maar het blijkt dat de tijdelijke internetbestanden alleen worden bewaard van de aktuele dag, dus bvb vandaag.. Als ik het goed begrijp zouden dus de bestanden van de vorige dagen ook op schijf moeten staan, anders heeft het geen zin om een behoorlijke ruimte te reserveren. Wat doe ik fout met mijn instellingen? En wat heeft de map geschiedenis hiermee te maken? Graag een eenvoudige uitleg want ik ben niet meer de jongste:)

alvast bedankt voor de moeite
 
tijdelijk internet bestanden zorgen eer voor dat er niet zoveel gedownload moet worden als je weer dezelfde website bezoekt.
Dat is tegenwoordig niet meer zo belangrijk met een de snelle breedband verbinding die de meest mensen hebben.
Ook werkt het vertragend als er heel veel bestanden zijn, omdat het juiste bestand bij de juiste site gezocht moet worden wat meer tijd kost naarmate er meer tijd over heen gaat.
Een grote cache (map waar de tijdelijke bestanden bewaard worden) is dan ook niet zinvol (meer)
Waarom bij jou de bestanden alleen van vandaag opgeslagen worden weet ik zo niet, want dat is geen standaard instelling.
Misschien zo ingesteld (door een programma oid).
Als je verder geen problemen hebt (dat b.v. flash steeds opnieuw geinstalleerd moet worden) is het in ieder geval niet erg.

mvg leo
 
Tijdelijke internetbestanden

Bedankt voor je reaktie. Blijft natuurlijk mijn vraag staan waarom alleen vandaag de bezochte sites worden bewaard. Want de stelling is onveranderd dat de tijdelijke bestanden nodig zijn voor snellere toegang van de bezochte sites.
 
ja dat kan ergens in de instellingen van je browser zijn ingesteld.

Wanneer je eens je cache hebt schoongemaakt op een schijfopruiming hebt uitgevoerd ga je alleen nog maar je sites bewaard hebben waarop je vandaag hebt gesurfd.
 
Tijdelijke internetbestanden

Maar dat is hem nu juist, dat heb iik niet gedaan!.
 
ben jij dan de enigste die op de pc/laptop werkt?
 
Ok dan, niemand kan dus de tijdelijke bestanden opgeschoond hebben hé...

Is het altijd al zo dat er alleen maar cookies veronderstel ik worden opgeslagen van de dag zelf?
Of heb je al gehad dat het wordt opgeslagen van alle dagen?

Welke browser gebruik je trouwens?
Ik vermoed IE
 
tijdelijke internetbestanden

ik ben de enige gebruiker van de pc en gebruik IE7. bij de vorige versie van explorer had ik dat probleem niet(weet het niet zeker)
 
hoi, kijk eens in configuratiescherm- internet opties. Hier kan je instellen hoeveel dagen je geschiedenis bewaard moet blijven.
 
tijdelijke internet bestanden

Uiteraard heb ik dat dus ingevuld en bij wijze van proef zelfs op 365 dagen!
 
bwa ik zou zeggen als je je surfgeschiedenis niet meer hebt morgen zoek ik wat verder maar nu ga ik zo ongeveer afsluiten denk ik ;)
 
tijdelijke internetbestanden

Nog steeds worden mijn tijdelijke internetbestanden niet bewaard. Ik gebruik wel 1x per week ccleaner maar daarbij worden deze bestanden ontzien door ze niet mee te laten scannen. Kom er dus nog steeds niet achter wat de oorzaak is.
 
je hebt dus cookies en tijdelijke internetbestanden afgevinkt zodat deze niet verwijderd worden?

Valt het je dan op nadat je pas met ccleaner hebt gescand dat je tijdelijke internetbestanden pas weg zijn?
 
tijdelijke internetbestanden

Volgens mij ligt het aan ccleaner, want sinds 2 dagen blijven de bestanden staan. Toch heb ik de vinkjes weggehaald bij de tijdelijke internetbestanden. Ik kij het even aan en als het een probleem blijft kom ik erop terug. Bedankt voor het meedenken en de tips.

groeten
 
wel ja wanneer je ccleaner gebruikt denk ik toch ook dat het daaraan ligt ;)
maar ja ik hoor het wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan