Tijdelijke internetbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

netcat

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2001
Berichten
26
Ik heb bij internet-opties, geavanceerd, aangevinkt staan: De map met tijdelijke internet-bestanden leegmaken wanneer de browser wordt afgesloten. Ik ben tot de ontdekking gekomen dat dat dus niet gebeurt na het afsluiten. Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik Tuneup Utilities 2007 geinstalleerd heb staan en dat in dit programma dezelfde optie is aangevinkt. Afijn..toen heb ik de optie uitgevinkt in Internet explorer en zag dus dat ook tegelijkertijd de optie in Tuneup Utilities stond uitgevinkt. M.a.w. zo schiet het dus niet op. Nu kan ik natuurlijk Tuneup Utilities deinstalleren. Maar is er nog een eenvoudiger optie (misschien in het Windows register) om dit op te lossen?

Alvast hartelijk dank

gr,
Conny
 
Dit kan inderdaad gedaan worden via het register.
Maak voordat je wijzigingen aanbrengt wel even een herstelpunt aan via Bureauaccessoires>>Systeemwerkset>>Systeemherstel.

Ga nu naar Start>>Uitvoeren en typ nu regedit in.
Zoek nu HKEY_CURRENT_USER>>Software>>Microsoft>>Windows>>CurrentVersion>> Internet Settings>>Cache op.
Rechtermuisklik op Persistent en druk op wijzigen.
Voer bij DWORD-waarde bewerken de waarde bij Waardegegevens van 1 in 0.
Druk op OK en sluit het venster en start de computer opnieuw op.

Als je nu IE afsluit zal automatisch de tijdelijke internetbestanden geleegd worden.

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Prima oplossing. Wat je ook kunt doen is in IE, Extra, Inernetopties, Algemeen, Instellingen onder Browsergeschiedenis, de beschikbare schijfruimte beperken.
Het voordeel hiervan is, dat de functie van de tijdelijke internetbestanden - het sneller openen van websites bij hernieuwd bezoek - bewaard blijft.

Zie onderstaand voorbeeld.

tijdlinetbh0.jpg
 
Dit kan inderdaad gedaan worden via het register.
Maak voordat je wijzigingen aanbrengt wel even een herstelpunt aan via Bureauaccessoires>>Systeemwerkset>>Systeemherstel.

Ga nu naar Start>>Uitvoeren en typ nu regedit in.
Zoek nu HKEY_CURRENT_USER>>Software>>Microsoft>>Windows>>CurrentVersion>> Internet Settings>>Cache op.
Rechtermuisklik op Persistent en druk op wijzigen.
Voer bij DWORD-waarde bewerken de waarde bij Waardegegevens van 1 in 0.
Druk op OK en sluit het venster en start de computer opnieuw op.

Als je nu IE afsluit zal automatisch de tijdelijke internetbestanden geleegd worden.

Succes :thumb:


dank je...maar dat is het 'm nou juist. die Dword waarde staat al op 0...en dan nog gooit ie de bestanden er niet uit. Denk dat ik tuneup maar deinstalleer, das de beste oplossing en daarna CC cleaner maar ga installeren.

gr
 
Tja, als aanvulling op wat ik hierboven al zei:
Standaard in Windows XP zit Schijfopruiming, dat schoont Temp- en Tijdelijke Internetbestanden plus de mogelijkheid om Systeemherstelpunten op te ruimen, behalve de laatste. Dat laatste scheelt behoorlijk wat ruimte. Maar waarom moeten die Tijdelijke Internetbestanden zo nodig verwijderd worden? Ingesteld op max. 60 Mb schijfruimte is er toch nauwelijks belasting voor de hedendaagse harde schijven?
 
Tja, als aanvulling op wat ik hierboven al zei:
Standaard in Windows XP zit Schijfopruiming, dat schoont Temp- en Tijdelijke Internetbestanden plus de mogelijkheid om Systeemherstelpunten op te ruimen, behalve de laatste. Dat laatste scheelt behoorlijk wat ruimte. Maar waarom moeten die Tijdelijke Internetbestanden zo nodig verwijderd worden? Ingesteld op max. 60 Mb schijfruimte is er toch nauwelijks belasting voor de hedendaagse harde schijven?


Inderdaad Boeing, je hebt eigenlijk wel gelijk.....dan laat ik het maar zo...op 60 Mb, das meer dan zat.

hartelijk dank allen voor jullie antwoorden!
 
Maar waarom moeten die Tijdelijke Internetbestanden zo nodig verwijderd worden?

Als je meerdere gebruikers op de pc hebt staan kan je controleren op welke sites ze zijn geweest en ook kwaadwillenden kunnen via de tijdelijke internetbestanden zien wat voor surfgedrag je hebt. Veel mensen willen dit niet en dat snap ik best :)

Maar de oplossing van Boeing_737 om de map van tijdelijke bestanden kleiner maken is ook heel goed.
Je kan bijv. (als je zou willen) ook instellen dat er geen tijdelijke internetbestanden worden opgeslagen, door de map op 0MB in te stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan