tijdelijke mappen/bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

amaldo

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Goedendag,

Ik help oudere mensen vaak met computerproblemen.
Heel vaak helpt opruimen en updaten al heel wat.
Wat opvalt is dat ik heel veel tijdelijke mappen en bestanden tegenkom: mappen als 0b762ea1238df0731d, ook Perflib_Perfdat_ec bestandjes.
Waarschijnlijk heeft dat o.a. met een instelling te maken, maar welke ?
De computers werken met XP.

groet van Amaldo

Ik zou me daar niet druk over maken. Gebruik je CCleaner voor het opschonen? Dit is een relatief veilig programma.

tijdelijke mappen / bestanden

In principe maak ik me daarover geen zorgen. Voor het opruimen gebruik ik inderdaad Ccleaner.
Maar ik ben soms maanden niet bij zo'n computer en de tijdelijke bestanden ook in Temp of C:Windows/temp tikken toch wel erg aan, terwijl ik dit op mijn eigen computers nooit tegenkom. Ik vraag me meer af waarin dat verschil zit.
groet van Amaldo

Dat ligt mogelijk aan de instellingen van o.a. de browsers (automatisch verwijderen bij afsluiten browser). Maar je kunt in CCleaner onder Opties > Instellingen Computer automatisch schoonmaken tijdens opstarten aanvinken. Maar dan moet je dit weten en jij bent er niet bij! Dus dit is dan niet zo'n goede oplossing.

Wat ik doe, is een Auto Shutdown als ik klaar ben met computeren.

Snelkoppeling staat op het bureaublad > Kun je zelf maken (even de locatie/station bepalen)
bij mij is dat station E maar meestal C

Doel: "E:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /AUTO /SHUTDOWN
Beginnen in: "E:\Program Files\CCleaner\"

Laatst bewerkt:
Dag De Hulk,

Ik heb CCleaner ingesteld op automatisch schoonmaken, dat is een prima oplossing.
De snelkoppeling die je voorstelt met shutdown sluit keurig de pc af, maar waarom stel je deze actie voor ? CCleaner maakt in dat geval toch niet automatisch schoon voordat hij afsluit of juist wel ?

groet van Amaldo

De snelkoppeling die je voorstelt met shutdown sluit keurig de pc af, maar waarom stel je deze actie voor ? CCleaner maakt in dat geval toch niet automatisch schoon voordat hij afsluit of juist wel ?

Juist wel. Voor het afsluiten wordt opgeschoond. Je kunt dit zien, rechts onder in de taakbalk knippert het CCleaner pictogram. Heb je veel bestanden kan het wel even duren voordat de pc afsluit.

Laatst bewerkt:
tijdelijke mappen / bestanden

Aan De Hulk,

Ik ben helemaal blij met je aangedragen oplossing, TOP !

groeten van Amaldo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan