tijdelijke trage wifi verbinding dan opeens weer snelle

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0664

Banned
Lid geworden
27 jul 2014
Het is heel vreemd mijn laptop heeft iets met wifi maar ik weet niet of het software gebaseerd is of hardware is al eens binnengebracht bij de winkel voor te hermaken en was toen beter maar heb er nu weer vaker last van.

ik test mijn internet snelheid met downloadsnelheid en upload

bij kabel internet geen probleem
bij wifi is het verhaal heel anders...

op een gegeven moment is het zelfs zo erg dat mijn downloadsnelheid onder de snelheid zakt van de upload...

mijn uploadsnelheid is constant rond de 1,80 mbps
mijn downloadsnelheid varieert op goeie momenten rond 20-25 mbps bij slechte momenten rond de 5mbps en bij zeer slecht raakt hij zelfs kbps...

weet iemand hoe dit zou komen?

trage snelheid wifi

Waar staat je modem, gebruik je een extra router???

Zelfs al zit ik bij de modem heb ik zo een snelheden...

mijn adapter van men wifi op men laptop is deze

qualcomm atheros ar5bwb222 wireless network adapter

Laatst bewerkt door een moderator:
En welke versie Windows heb je? Van Atheros adapters is bekend dat driver-updates vaak helpen. Die kun je vinden op (o.a.) www.atheros.cz, maar dat is geen officiële site van Atheros.
Die drivers moet je dan uitpakken en daarna in Apparaatbeheer rechtsklikken op je wifi adapter, aangeven dat de te installeren driver lokaal staat op je pc en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Tijs.

windows 8.1

als ik klik bij apparaatbeheer zegt hij bij automatisch zoeken dat ik de laatste versie heb
10.0.0.276

Ik heb alles opgevolgd op die site
en heb nu dus
10.0.0.298 als update hopelijk verhelpt dit alles

Laatst bewerkt door een moderator:
Om het je gemakkelijk te maken:
Ik heb de .zip bestanden met de drivers in 1 groot .zip bestand gezet: Atheros_Drivers_ar5bwb222.zip

Die uitpakken en van de dan resulterende .zip bestanden (3 stuks) de juiste ook weer uitpakken en de driver die daar in zit gebruiken in de instructie van de vorige posting. Zitten drivers in van Windows XP, Windows 7 en Windows 8.

EDIT: Ik zie dat je de driver al hebt kunnen updaten. Hopelijk helpt het. We horen het graag terug.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
definitief opgelost

heb geen problemen meer alles werkt vlot en de verbinding is relatief stabiel

Fijn dat de driverupdate je geholpen heeft. :)

Tijs.

Ik heb raar genoeg precies hetzelfde probleem. Dus ook een Atheros kaart, alleen denk ik een ander type: het staat vermeldt als AR5B195/AR9285/AR3011. Ik heb nagecheckt en de eerste 2 zijn wifi compartimenten van de draadloze kaart, alhoewel dat ik dus niet zeker weet of ik beide drivers moet installeren, en de laatste is het bluetooth compartiment.

Ik heb de eerste, AR5B195, opnieuw geinstalleerd (gedownload van atheros.cz) maar dat helpt niet echt. Mijn vraag is eigenlijk of ik zowel de driver van de AR5B195 en de driver van AR9285 moet geinstalleerd hebben, of slechts en niet meer dan 1? Ik weet dat de bluetooth driver alleenstaand is en staat dus los van het probleem.

Kleine update: Ik ben meer info aan het zoeken en blijkbaar hebben Atheros kaarten veel issues. Mogelijke oplossingen zouden bv. van wpa2 encyptie naar wpa veranderen, of oudere drivers gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan