• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden in cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

B767300ER

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2015
Hai Allemaal

Ik ben bezig met het schrijven van een productiviteitstool.
In die tool moet berekend worden hoe lang iemand met een bepaalde werkzaamheid bezig is.

Bijvoorbeeld een orderverzamelaar. deze moet 50 dozen per uur picken, hij moet 225 dozen picken.
Dat betekend 2,25 uur. Hoe zorg ik ervoor dat Excel die 2,25 omzet naar 2 uur en 15 minuten?

Dank alvast!

Groeten Niels

Vermenigvuldigen met 24. Of delen natuurlijk... Tijden werken namelijk volgens de 24 uurs schaal. Daarbij is o uur 00 het getal 0 en 23:59,59 9,999999999999999999999 etc. 12 uur is dus het getal 0,5. Reken maar uit wat je nodig hebt :).

Ik zal eens kijken of ik dit begrijp. Zie nog steeds niet hoe hij dit in uren/minuten gaat weergeven.
Overigens moet hij 100 dozen per uur picken, maar dat had je wellicht al begrepen.

Kleine aanvulling: voor tijdsduren kun je (in principe) beter het formaat :mm:ss gebruiken (voor tijdsduur i.p.v. tijdstip): daarmee kun je ook boven de 24 uur uitkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan