Tijden ingeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik wil in een DB tijden invoeren met de volgende waarden:
Minuten > seconden > 1/10 sec. (evt. met uur ervoor), dus zo: 0:06:45,2 (dus, 6 min. 42 sec en 2 tiende)
Hoe moet je dit invoeren in een tabel in de ontwerpweergave bij invoermasker, ik weet ut namelijk niet?
Wie kan mij hiermee helpen, alvast bedankt!

Ik snap um nie helemaal, ik plaats voor de duidelijkheid maar ff m'n huidige invoermasker, deze is dus nog zonder tiendes van seconden: 99:00:00;0;_

Nee helaas, heb nix kunnen vinden over tienden van seconden.....

Ik heb het geprobeerd, ik krijg deze foutmelding te zien:

The value you entered isn't valid for this field.
For example, you may have entered text in a numeric field or a number that is larger than the Fieldsize setting permits.

Ik gebruik hiervoor datum/tijd als vak.

Notatie

Mocht je toch een keer de notatie nodig hebben, die is:
u:mm:ss tt

(Ach liever mee verlegen, dan om verlegen...)

tekst

Dit is inderdaad voor een tekstveld.
Denk niet dat het lukt om access wijs te maken dat er tiende van een seconde in een datum staan.
Als je er niet mee moet rekenen, en anders moet je het waarschijnlijk in delen splitsen (of via VBA), maakt het niet uit of het een tekstveld is.

Ja het is idd logisch cbhonda. Maar in een datum/tijd vak kunnen ook tijden worden ingegeven, dus leek het mij ook mogelijk om 1/10 s. weer te kunnen geven, maar helaas. Heb het idd naar een tekstvak geplaatst, hier werkt het uiteraard wel, ben ur wel tevreden mee zo, kan er iig wel mee door, misschien dat ik later hier nog op terug kom als ik er toch nog mee moet gaan rekenen dan horen jullie het wel, maar voorlopig nog niet.
In ieder geval bedankt voor alle antwoorden, heb weer iets geleerd!!, thanx:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan