• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stagejoop

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
hallo

ik heb op stage de opdracht gekregen om verschillende onderdelen met daaraan een bewerkingstijd gekoppeld op te stellen in een lijst, dat lukt nog wel maar....
ik moet ook een som gaan maken dat de verschillende onderdelen aan elkaar gekoppeld worden en dat daar een tijd uit roldt.
bijv. onderdeel 1 x onderdeel 65 x onderdeel 95 = 1,12 uur
kan iemand mij vertellen hoe dit moet en waar ik het makkelijkste mee kan werken in excel?

alvast bedankt!

groeten jaap

Wat wil je nu precies? Ik begrijp het als volgt:

Je hebt een kolom met verschillende onderdelen. In de kolom daarnaast heb je per onderdeel een bewerkingstijd gegeven. Nu wil je de som (dat is + in plaats van x ) van meerdere onderdelen uitrekenen? Oftewel, als onderdeel A 15 minuten duurt en onderdeel B duurt 55 minuten, dan moet uit A+B de uitkomst 1 uur en 10 minuten komen.

Of bedoel je iets anders? :P

Wat wil je nu precies? Ik begrijp het als volgt:

Je hebt een kolom met verschillende onderdelen. In de kolom daarnaast heb je per onderdeel een bewerkingstijd gegeven. Nu wil je de som (dat is + in plaats van x ) van meerdere onderdelen uitrekenen? Oftewel, als onderdeel A 15 minuten duurt en onderdeel B duurt 55 minuten, dan moet uit A+B de uitkomst 1 uur en 10 minuten komen.

Of bedoel je iets anders? :P

ja is idd +
maar je begrijpt me helemaal goed.
alle combinaties van de onderdelen moeten mogelijk zijn zeg maar

Ik mis toch een beetje een voorbeeldbestand, maar ik heb een eerste opzet gemaakt. Het zal niet helemaal zijn wat je wil, maar er is in ieder geval een uitgangspunt.

Bijlagen

dit is het wel ongeveer.
wat voor functie heb je hier voor gebruikt?
want ik ben best wel een leek als het om excel gaat:cool:

Maak de verborgen kolommen zichtbaar en klik ook met rechtermuisknop op de dropdowns om bij de eigenschappen daarvan te komen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan