• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden omzetten naar tijdblokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanjo

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Berichten
28
Hallo allemaal,

ik zit ff vast met een vraag. Ik wil een draaitabel maken op een bestandje met allemaal willekeurige tijden in kolom A. Om dit een beetje overzichtelijk te maken wil ik in kolom B aangeven bij welk tijdblok deze tijd hoort. Ik heb er daarvan 4 gedefinieerd, nl. 00:00 tot 06:00, 06:00 tot 12:00, 12:00 tot 18:00, 18:00 tot en met 23:59. Ik heb al met de ALS functie zitten proberen maar kom er niet uit. Wie kan me ff een zetje geven?

Nanjo
 

Bijlagen

  • voorbeeldje.ZIP
    4,4 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
... Ik heb er daarvan 4 gedefinieerd, nl. 00:00 tot 06:00, 06:00 tot 18:00, 18:00 tot en met 23:59.

Ik denk dat jouw probleem eerder ligt bij het leren tellen tot 4... :D

Een voorbeeldbestandje volgt dadelijk.

Wigi
 
hier is het

Wigi
 

Bijlagen

  • Tijdskwart.zip
    5,9 KB · Weergaven: 31
hier is het

Wigi

Wigi,

bedankt voor je inbreng. Dit was echter niet helemaal wat ik bedoelde. Ik wil die tijdblokken namelijk gebruiken om in de draaitabel weer te geven. Ik heb een voorbeeldbestandje geupload zoals het er ongeveer uit moet gaan zien. Ik denk dat het iets is met een ALS constructie, maar dat lukt me dus nog niet erg.

greetz,

Nanjo
 
Zie bijlage.

Wigi
 

Bijlagen

  • Tijdskwart.zip
    5,9 KB · Weergaven: 47
Dank u.

Een zoektabel zoals onderaan is de efficiënte oplossing voor de vele ALS-functies die jij eerst dacht te moeten gebruiken.

Groeten

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan