• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden op volgorde zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouduif

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2008
Goeden avond, is er een mogelijkheid om tijd (met tekst) , eerst ingevuld op een regel in een titelblokkering, daarna automatisch of nadat de tijd is vermeld op de juiste volgorde (plek) in de reeks van tijden te plaatsen??
met vr. groet Don

Bijlagen

Beste bouduif ;)

Heb kolom A als hulpkolom gebruikt om een formule te plaatsen.

Dan via DATA -- Sorteren -- eerst op kolom A vervolgens op kolom B.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste bouduif ;)

En wat is je antwoord ? :D

Tijd sorteren

Danny, bedankt voor Uw snelle service, echter had ik nog een klein vraagje; werkt dit ook met meerdere nieuwe regels (tijden+tekst)invullen??
Groet Don

Beste bouduif ;)

De formule geeft een 1 als er tijden in de cel staan en bij tekst een 0.
Dus bij tijden en tekst gaat hij een 0 weergeven en deze bij sorteren bovenaan plaatsen.

Probeer het eens uit.

Als er nog vragen of problemen zijn, dan hoor ik het wel.

Tijd sorteren

Danny, klopt het dat na het invullen de regel "0" niet meer blanko terug komt?, moet ik dan een nieuwe regel invoeren en de formule kopiëren?
groet Don

Tijd sorteren

Sorry Dan, ik krijg het niet voor elkaar. Eerst vul ik kolom B in en daarna de overige. Vervolgens sorteer ik van laag naar hoog, resultaat = niks werkt. De eerste keer ging het maar kreeg ik geen nieuwe blanco regel. Dus weer "help"wat doe ik fout.
alvast dik bedankt voor je moeite tot nu, Groet Don

Beste bouduif ;)

Probeer nu eens, heb de formule in kolom A aangepast tot en met regel A100.

Bijlagen

Tijd sorteren

Goeden dag Danny, het werkt, daarvoor mijn dank. Echter de blanko regel na het sorteren blijft achterwege. Dus na het sorteren van laag naar hoog moet ik (boven) een regel toevoegen en vervolgens de formule kopiëren om daarna weer een nieuwe tijd in te vullen.
Dit werkt erg traag. wellicht zou u toch nog een momentje hebben om ook dit probleem te wassen.
Met zeer vriendelijke groet, Don

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan