• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden uitrekenen werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort op stage, en je moet dan *natuurlijk* ook je tijden bijhouden, ik denk, laten we dit doen in een excel sheetje... Alleen bij de tweede en derde week kloppen de totaal tijden niet meer.... Heel gek....
Ik heb in de bijlage de spreadsheet staan (Bekijk bijlage tijden.xlsx), ik hoop dat iemand mij kan uitleggen waarom dit gebeurd :S

Alvast bedankt,

//xvilo
Bekijk bijlage tijden.xlsx

Laatst bewerkt:
Beste xvilo,

je moet de tijdsaanduiding in je formule alsvolgt doen [uu]:mm
zie bijlage

gr,

Aad

Bijlagen

Maar nu wil ik dus het verschil uitrekenen (gemiddelde*30)-1000 (30 is hier het aantal werkbare weken) met deze formule =TEKST((F3*30)-1000:00;"[uu]:mm") of =TEKST(F3*30;"[uu]:mm")-1000 maar dat wil ook niet....

Sorry voor mijn lompheid ;)

Laatst bewerkt:
Als het niet weten van een formule lompheid inhoudt dan was en ben ik een grote lomperik. :):)

Pas een s in uw bestand aan (handmatig) wat er nog gebeuren moet.

PS: Dit is de formule voor F4 :" =SOM(F2/AANTAL.ALS(D:D;">0"))"
Die *3 hoort daar niet (zat er nog in van de oorspronkelijke formule.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mhhh, na wat drastiche veranderingen heb ik het bijna werkend, ik stuit weer tegen die 1000 uur op op.... Ik heb in F4 (even niet meer naar de geuploade kijken) de som =SOM(H3-H4) H3 is ook een SOM maar bevat daardoor 845:45 en H4 is gewoon statisch 1000:00

Het antwoord op de SOM is ##### dus er moet wat fout in zitten... Wat doe ik verkeerd?!

Die ###### komt doordat je een negatief resultaat krijgt.
Dus zal je een omweg moeten zoeken.

Of via blad bestand naar opties naar geavanceerd bij berekenen van deze werkmap een vinkje plaatsen bij 1904 datumsysteem gebruiken.

Wat ik nog wel ens doe is het volgende:
=als(h3-h4<0;h4-h3;h3-h4) en dan bij een negatieve uitkomst de cel met voorwaardelijke opmaak rood kleuren.

Kees

Of via blad bestand naar opties naar geavanceerd bij berekenen van deze werkmap een vinkje plaatsen bij 1904 datumsysteem gebruiken.

Let wel dat al je data met 4 jaar en één dag worden vermeerderd.

@xvilo
welke som staat nu in H3? heb nu de waarde in H3 manueel ingevoerd
best even een nieuw voorbeeldje plaatsen.

@Harry,
Dit wist ik nog niet, deze truc heb ik dit jaar geleerd in de avondlessen. Kan ik dit ergens terug vinden? kwestie van de lesgever er ook op te wijzen.
Maar gezien het in dit geval enkel over uren gaat in een beperkte periode zou dit volgens mij geen probleem mogen leveren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk wel de bedoeling, dat als de vraag naar tevredenheid is op gelost.
Dit dan ook even te vermelden en de vraag dan als opgelost te zetten, dank u.

Dat weet ik ;)

Maar de spreadsheet werkt naar behoren op WINDOWS, nu ben ik overschakeld naar Mac en heb daar ook gewoon excel for mac.... alleen krijg ik nu overal #VALUE! te zien.... terwijl windows het wel gewoon doet.... Hoe kan dit?!

Bekijk bijlage Werktijden -gewerkt-.xlsx

//xvilo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou zeggen, zoek een Forum dat voor de Macis.
Stel daar de vraag waarom dit niet werkt.

Er bestaat een kans, dat ze een oplossing voor je hebben.

De volgende keer ook vermelden dat je met een Mac werkt.

Suc6

Zet je het bestand op de Mac, of de Nederlandtalige formules in je Engelse versie van de Mac ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan