• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

thespinner

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2014
Berichten
47
Hallo,

Ik wil een telling maken van het aantal personen die de gehele ochtend werken, de gehele middag.
Daarnaast ook nog het aantal die maar een deel van de ochtend werken en een deel van de middag.

Dus totaal 4 tellingen.

Het voorbeeldje geeft wellicht nog iets meer duidelijkheid.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Marcel
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 39
Kijk eens of je hier iets verder mee komt.
 

Bijlagen

  • vraag_uren(cobbe).xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 31
ééntje zonder hulpkolommen.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen wat je precies bedoeld met een deel van een ploeg( voor of namiddag) maar dan kan je de formules van Cobbe daarvoor gebruiken.
 

Bijlagen

  • vraag_uren(plongske).xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 19
Plonske, Ik was idd met aantallen.als aan het stoeien geweest, maar ik kwam niet zo heel ver. Ik zie dat je goed op weg bent, maar bv de tijd van 9:30 tot 15:00 pakt hij niet mee in je formule, waardoor de uitkomst niet kloppend is, bij met name de deel-ochtend en -middag.

Bij de formule van cobbe zit er ook een fout in de berekening. De aantallen van gehele ochtend en middag zijn prima, maar in de delen ochtend en middag telt hij iedereen inclusief de gehele ochtend/middag mee. Dit zou ik nog met een nieuwe formule de twee van elkaar af te halen kunnen bereiken, maar dan heb ik weer een stap extra.

Mocht er nog een aanvulling zijn , dan hoor ik het graag.

* voor de duidelijkheid ging het mij erom dat ik iemand die niet de gehele ochtend of middag werkt a.d.h.v mijn tijdsvenster automatisch een deel moet zijn. Er is in mijn situatie te vaak gebeurd dat iemand bv van 6:00 tot 9:00 voor volle ochtend aangezien werd en ik dus na 9 uur met te weinig mensen liep.
 
Laatst bewerkt:
maar bv de tijd van 9:30 tot 15:00 pakt hij niet mee in je formule, waardoor de uitkomst niet kloppend is, bij met name de deel-ochtend en -middag.
Hoe moet dit dan ingevuld worden.
1 maal bij deel van ochtend
of 1maal bij deel van middag
of bij allebei 1 maal
 
Vul de uitkomsten eens handmatig in zoals jij denkt dat ze tevoorschijn moeten komen.
 
Bij deze een aangepaste bijlage om mijn vraag nog wat duidelijker te maken.

Ik heb achter de tijden ingevuld wat ik vind wat de uitkomst moet zijn.
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    11 KB · Weergaven: 16
Volgens mij klopt die eerste niet.
Piet start maar om 7 u.
 
Je geeft aan dat er 2 mensen de hele ochtend werken maar ik zie met de beste wil maar één persoon die van 06:00 tot 12:00 werkt.
 
Misschien bedoel je dit.
 

Bijlagen

  • vraag(plongske) test1.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 17
Dom..dom.dom. Ik dus.

Ik zie dat ik behoorlijk tegenstrijdig ben. :eek:

Wat ik bedoelde en dus niet in mijn voorbeeld had gezet, is dat ik de personen die om 7 uur beginnen en doorwerken tot 12 uur ook de hele ochtend werken.

Ik had als tijdsvenster voor de ochtend van 6:00 tot 12:00 voor de gehele ochtend, maar volgens mij had ik dit op 7 uur moeten zetten . Als iemand voor 6 uur begint maakt hoort hij nog steeds bij de gehele ochtend, als hij maar tot minimaal 12 uur doorwerkt.

Het voorbeeld van plonske zet alleen 1 persoon bij een ochtenddeel terwijl hij zoals ik het graag zou zien in de gehele ochtend moet zitten.
 
Zet uw tijdsvenster dan op 7 u en dan krijg je 2 mensen die de volledige ochten hebben gewerkt
 
Mee eens Plongske. Alleen dan staan er nog steeds 6 mensen in de ochtenddeel die zoals ik tel op 5 personen zou moeten staan. Ik had dit ook al gedaan maar het ochtenddeel veranderd dan niet mee 1 naar minder.
 
Klopt
was eventjes te vlug.
heb de formule iets aangepast
 

Bijlagen

  • vraag(plongske) test2.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 17
Uitkomst klopt nu zoals hij nu staat,
maar gekke is alleen dat als ik bij Klaas de uren weghaal de uitkomst hetzelfde bij mij blijft. Als ik een tijd toevoeg van 7:00 tot 11:00 uur de uitkomst ook hetzelfde blijft.
Gaat er bij mijn excel iets niet goed of?
 
Nieuwe poging.
 

Bijlagen

  • vraag(plongske) test3.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 15
Ik ga eens wat tijden noteren en kijken of ik nog problemen tegen kom. Het lijkt voorals nu te kloppen Plongske!
Ik merk wel dat als ik zelf rare tijden ga gebruiken ik wellicht overlapping van formule uitkomsten krijg. daar zal ik dan rekening mee moeten houden.

Zodra ik zeker ben dat alles is zoals ik het graag zie, zal ik dit nog even aangeven en het bericht afsluiten.

Iig allemaal bedankt voor het eindeloze geduld voor mijn probleem. :thumb:
 
Geef even een voorbeeldje van die rare tijden, waarin je vermoed dat er overlappingen zullen voorkomen.
 
Ik heb nog wat gestoeid met was tijden die zoal voorkomen en dan krijg ik toch nog gekke resultaten.

Ik vind het heel vervelend , maar als er nog een keer overheen gekeken kan worden waarom het nog mis gaat?
 

Bijlagen

  • vraag.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan