• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijden vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
tja....

Ik weet ook niet waarom ik dit niet duidelijker heb gebracht.
Als iemand de middag begint is het tot en met 13:00 uur begintijd een hele middag mits hij langer of gelijk doorwerkt tot 17:00 uur.
Als ik dus de tijd in 'g2' aanpas naar 13:00 uur dan klopt de hele middag aantal. alleen het middagdeel telt hij er 1 teveel.

sorry :eek:
 
heb een aanpassing gedaan en de tijden zoals ze er staan kloppen nu.

Weet alleen niet of ik hiermee alles heb getackled. Ik ben hoopvol. :rolleyes:
 

Bijlagen

  • vraag_bewerkt.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 18
Als de regels voortdurend veranderen word het natuurlijk moeilijk om tot een degelijke oplossing te komen, maar we doen ons best.
Ik had als tijdsvenster voor de ochtend van 6:00 tot 12:00 voor de gehele ochtend, maar volgens mij had ik dit op 7 uur moeten zetten . Als iemand voor 6 uur begint maakt hoort hij nog steeds bij de gehele ochtend, als hij maar tot minimaal 12 uur doorwerkt.
1é aanpassing
Wat dan met iemand die om 5u begint tot 11u die geeft meer uren als iemand die van 7 tot 12u,maar volgens u zou dit maar een deel ochtend moeten worden.
Als iemand de middag begint is het tot en met 13:00 uur begintijd een hele middag mits hij langer of gelijk doorwerkt tot 17:00 uur.
2é aanpassing.
Ik heb even de indruk dat je er zelf nog niet helemaal uit bent wat je wil bereiken.
Misschien moet je even verduidelijken wat het uiteindelijk doel is.
 
Plongske, helemaal mee eens.
Ik heb erover nagedacht wat voor info ik niet heb meegegeven.

Ik denk dat het deze info is;

Wanneer iemand werkt in de ochtend heeft hij een tijdsvenster van 8 tot en met 12 waarin hij aanwezig moet zijn. als hij eerder werkt dan 8 uur geen probleem, maar eindtijd moet 12> uur zijn ,anders is het maar een deel.

Wanneer iemand de middag werkt dan heeft hij een tijdsvenster van 13 tot en met 17 uur waarin hij aanwezig moet zijn. Als hij eerder dan 13 begint geen probleem, maar eindtijd moet 17> uur zijn,anders is het maar een deel.

Voor mijn gevoel is dit wat ik jullie niet heb aangereikt om de formule juist te krijgen.

Mijn Excuses hiervoor!

Ik heb gisteren een aanvulling gedaan op jouw formule Plongske en heb wat getest met wat tijden. Tot op heden lijkt het dat ik het goed heb gedaan.
 
nog een poging
 

Bijlagen

  • Kopie van vraag.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 11
Heel dicht in de buurt, maar helaas pakt hij een werktijd van bv 13:30 tot 16:00 niet mee als deeldienst.
 
Deze had je toch zelf kunnen vinden.
Laat maar weten als het nog ergens niet klopt.
 

Bijlagen

  • Kopie van vraag 1.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 17
Idd had ik achteraf deze toevoeging zelf kunnen doen. Ik zag alleen even door de bomen het bos niet meer.
Ik geloof dat ik heb bereikt wat mijn doel was, want alle tijden die ik invul werken prima.

Hardstikke bedankt Plongske voor je hulp en geduld! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan