• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijden worden verkeerd weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelanne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2017
Berichten
2
Ik heb een rekenblad in excel waar een hoop tijden in staan. Ik heb hier een pivot table in staan die een aantal sommen berekent. Als ik de 'format' gewoon op 'time' laat staan telt hij niet verder dan 24u.
Ik heb het format dan aangepast naar :mm;@ wat vroeger altijd werkte bij dit probleem. Nu geeft hij bij deze format echter getallen weer die er als volgt uitzien:
210538:30
210539:30
210548:00
631626:00
Als ik zo'n cel selecteer en in de formulebalk kijk staat daar bijvoorbeeld: 7/01/1928 10:30:00

Ik heb me al suf gezocht maar vind hier geen oplossing voor... Iemand die me kan helpen?

Groetjes!
 
Kloppen die uren dan niet? Heb je al eens voor 1 van de draaitabel totalen gekeken in je brongegevens wat de juste uitkomst is?
 
Hey,

Ja ik heb het nagekeken. Alle totalen zouden ergens tussen de 1 en 30 uur moeten liggen.

Groetjes,
Anne
 
Wat gebeurd er als je die ;@ weg doet?
dus gewoon :mm
 
Als je je Draaitabel formatteert als "Standaard", welke getallen staan er dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan