• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Bauwens

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
63
Beste,

Ik ben momenteel bezig aan een excel voor mijn verlof bij te houden en heb enkele vraagjes.

We werken in een 24uren systeem en hebben 12 presaties (telkens 24u) verlof op een jaar en daar komt er nog een bepaald aantal uren wettelijk verlof bij bv 3 uur 24.
Ik heb dus in een bepaalde cel A1 12 staat en in een andere A2 3:24.
Hoe kan ik het totaal ervan weergeven in bv: 12 PR en 3:24uur.
de PR zijn prestaties.

Ik heb gebruikt: =A1*24+A2 en de celeigenschappen aangepast naar
d" PR + "u:mm" uur"
 
Dag Pieter

cijferen met uren en minuten in excel vraagd enige aandacht, kom eens met een bestand voorbeeld dan is er misschien ook meer duidelijkheid over de 12 pr.

12pr = 12 x 24 uren prestatie of 12 u prestatie.
 
Bedankt voor je tijd.

In de file staat er in het geel 13 PR en 3:24.
Ik wil dit samen zien als 13 PR en 3:24

1 PR (prestatie verlof) is gelijk aan 24 uur verlof, en we werken in 24uur systeem (24uur werken en 72 uur thuis) dus is dat 1 Prestatie verlof.


Bekijk bijlage verlof.xls
 
Even de opmaak van de cel waarin je samenvoegt wijzigen (+ teken vervangen door het woord en).

Tardis
 
Dat is raar. Kan je het anders in de file doen en terug posten.
Bedankt voor de moeite.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie bijlage.
Is dit wat je bedoelt?

Tardis
 

Bijlagen

  • verlof_TARDIS.xls
    37,5 KB · Weergaven: 51
Bij mij staat er nog steeds 7PR en 3:24 en het moet 13 PR en 3:24 zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens naar mijn poging
 

Bijlagen

  • verlof_TARDIS(jp).xls
    44 KB · Weergaven: 43
Maar nu kan ik er in G7 niet meer mee rekenen. Van die 13 PR en 3:24 zou ik 3:24 wettelijk verlof moeten aftrekken en 13 PR moeten overhouden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan er mij iemand anders helpen. Ik wil dus een dag omzetten naar uren om er uren bij te tellen en dan terug omzetten naar ...dagen en ... uren
 
Heb je mijn laatste opmerking wel gelezen en toegepast?

Tardis
 
Ja sorry het werkt ik moet iets verkeerd geklikt hebben. Maar ik wil er kunnen mee rekenen nu met die 13 PR en 3:24
Ik wil er in de kolom F een bewerking mee doen. Bv 13 PR en 3:24 - F7 (3:24) dan moet er in G7 13 PR en 0:00 staan of gewoon 13 PR

Mvg,
Pieter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat pas je toch ook de opmaak in kolom G aan (zie mijn eerdere reactie)?
Snap eerlijk gezegd niet wat nu nog je probleem is ;)
Of zit het probleem in gebrekkige kenis van/ervaring met Excel?

Tardis
 
@Pieter Bauwens Heb vijf berichten met onnodige quotes van je aangepast. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.
 
Is dit wat je verwacht?
 

Bijlagen

  • Kopie van dagen en tijden.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 52
Thoralf,

Dit is perfect. Bedankt. Zou nog iets extra willen.
Ik heb daar in kolom M compensatieverlof staan.

Onder de eerste tabel staat er een tabel compensatieverlof.
Daar kunnen er uren bijkomen soms door bv opleidingen.
Wanneer er in de bovenste tabel in kolom M een tijd ingevuld wordt zou ik dit automatisch in de tabel onderaan willen krijgen in de eerste lege rij onder het voorgaande en deze uren aftrekken van het saldo erboven.
Is dit mogelijk?

Bekijk bijlage verlof.xls

Mvg,
Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan