Tijdens afwezigheid gaat mijn pc op een soort van slaapstand terwijl hij gwn aan is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwen

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
191
Als ik bijvoorbeeld een youtube video zit te kijken dan gaat hij is eens raar doen (soort van laggen) en als ik dan op wat voor een toets dan ook druk gaat hij gewoon goed verder. Ook als ik iets anders aan het doen ben. Bijvoorbeeld ben ik een video aan het renderen en tijdens mijn afwezigheid gaat hij haperen en langzaam renderen. Eerder had ik hier niet last van wat kan het zijn? Een virus, programma, verkeerde instellingen?
 
Het zit waarschijnlijk op energie besparing. Kijk eens in de instellingen.
 
Nee dat is het ook niet, daar heb ik ook al naar gekeken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Word de pc niet te warm?

Dan kan het systeem ook dit soort kuren vertonen.
 
Dat zou goed kunnen! Zou het beter gaan als ik mijn kast open zet? Of moet ik alle fans gaan schoonmaken? Ik kan misschien ook wel mijn grote ventilator erop laten waaien als hij open is, is dat een goed plan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha wel lekker creatief ben je, of de tuinslang erop? :p
Denk dat je de ventilatoren maar is schoon moet maken of er 1 bij kopen en aan de zijkant van de kast monteren. Dan blaast de vent namelijk direct de warmte van de GPU en CPU naar buiten toe.

Gebruik anders even dit progje, kan je zien wat er te warm word:

- GPU temp (Videokaart) - http://www.gputemp.com/
- Core temp (Processor) - http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Als het boven de 65-75 graden is word het listig. Al kunnen ze max 100 graden verdragen.

Edit:
Als ik bijvoorbeeld een youtube video zit te kijken dan gaat hij is eens raar doen (soort van laggen) en als ik dan op wat voor een toets dan ook druk gaat hij gewoon goed verder.
Zag het dik gedrukte zinnetje niet dacht dat het continu was..
Waarschijnlijk heb je toch een instelling fout staan. Zou zo 1,2 ,3 niet weten welke. Maar je kan ze zelf allemaal even doorlopen. (Ben je zo doorheen 10-15 minuten)
 
Laatst bewerkt:
Eerst nog even, tijdens het kijken van de video is mijn videokaart 33 *C en als hij gaat haperen stijgt hij opeens naar 47 *C en als ik weer met mijn muis beweeg of op een toets druk dan wordt hij weer langzaam 33 *C

En wat bedoel je met die 'instellingen'? Waar kan ik die vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan