tijdens installatie van backtrack perongeluk het gehele c schijf geformatteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xepict

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
25
Hallo alleman,

Ik heb een probleempje nl. installatie van windows 7. Ik heb op een laptop tijdens installatie van backtrack perongeluk het gehele c schijf geformatteerd en daardoor is mijn gehele windows 7 verwijdert... Nu wil ik het terug installeren maar tijdens installatie zegt em ;

"Kan windows niet in deze hardeschijfruimte installeren. Windows moet op een partitie worden geinstalleerd die met NTFS geformatteerd.
Kan windows niet in deze hardeschijfruimte installeren. Het type partitie is niet herkend."

Nu heb ik geprobeert om de schijf te formatteren MAAR ik kan niet op formatteren klikken... Opties zijn : Vernieuwen Verwijderen Formatteren Nieuw Stuurprogramma Uitbrijden, waarvan formatteren nieuw en uitbreiden niet klikbaar is.

Bestaande schijven : 290.2 GB SYSTEEM
7.9 GB LOGISCH

Any solutions please?
 
als je alleen maar backtrack erop hebt staan, en deze hoeft niet te blijven: tijdens de installatie van windows 7 alle partities verwijderen. Als dan de schijf als 1, lege, niet geformatteerde schijf te zien is, op volgende/next klikken, dan maakt windows vanzelf de goeie weer aan. Je kan hem dan ook eventueel opnieuw van 2 partities voorzien, waarmee je de 2e kan gebruiken voor backtrack.
 
Bedankt voor je feedback! Nu het zit zo dat ik me "enorm" schaam om dit vraag te stellen omdat ik softwaremanagement studeer :S

En dus, er is geen mogelijkheid om backtrack te behouden?
 
Die is er gelukkig wel, maar vraagt wat meer tijd en kennis. Je kan met bijvoorbeeld Hirens bootcd je computer opstarten, en de partitie waar backtrack op staat verkleinen. De ruimte die je hiermee vrij maakt kun je gebruiken om windows 7 te installeren. Let wel op: hierna moet je de bootloader weer aanpassen/herinstalleren zodat je windows EN backtrack kunt starten. Windows overschrijft je huidige waardoor backtrack starten niet meer lukt.

De 7.9Gb partitie is waarschijnlijk de swap partitie van backtrack, deze moet je laten hoe hij is... de grote kun je verkleinen...
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb de titel van je topic aangepast. "Dringend hulp nodig", zegt niets over je topic en daarnaast wil iedereen dat hier graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan