Tijdens openingstijden winkels zeer slecht bereik draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@odareon
ik heb alle onnodige quote's van jou verwijderd.
Gaarne zonder quotes antwoorden.

Beste Allen,

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie antwoorden en hulp. Ik ga even de adviezen van Muchacho en Wampier proberen door m'n linksys router als access point in te stellen.

@ Muchacho een flate panel antenne van EnGenius is dus het beste? :) Ik lees inderdaad dat de wifi apparatuur niet in de hoek moet staan..dit is bij mij wel het geval.

Ik ga het uitproberen en houd jullie op de hoogte.

MvG,
Odareon

Goedemorgen allemaal.

Inmiddels geprobeerd m'n linksys router met kabel aan te sluiten op Tele 2 router en ingesteld met IP adres 192.168.1.2 (Tele 2 is 192.168.1.1). Ik heb het frequentiekanaal 13 ingeschakeld. Mijn vraag is: moet ik dan ook de Tele2 verwijderen als voorkeursnetwerk?

(Gisteravond deed m'n internet het wel goed, maar vanochtend zal ik dat het signaal van "uitstekend" al naar "matig" was veranderd. Dit was al om 7.30u.)

Hopelijk gaat dit werken...anders ben ik toch van plan over te stappen naar KPN Glasvezel basis alles-in-één.

Odareon, voordat je overstapt naar KPN Glasvezel alles-in-één, zoek dan eerst heel goed naar specificaties van de Experiabox en van je huidige Tele2 modem en vergelijk dan de transmissie signaalsterkte... je wil niet in hetzelfde schuitje terecht komen omdat de Experiabox ook zwak uitzendt.

Moet ik kijken naar de transmissie signaalsterkte van de modem of router? Ik zal kpn bellen welke router er in de experiabox zit van glasvezel basis en ook ff het modelnummer van m'n huidige router opzoeken.

de Experiabox is een modem en router in een, je zult naar het draadloze signaalsterkte moeten kijken.
ze kunnen je bij kpn alleen het model van de experiabox geven, en dat moet genoeg zijn voor je research :-)

Hallo Muchaco,

Ik heb het even nagezocht.

KPN modem glasvezel: Motorola V8 - Arcadyan VGV7519
Tele 2 modem/router: Comtrend Ct-6373

Aangezien ik ook veel problemen lees over de draadloze kwaliteit van experia box KPN, zie ik Lijbrandt "Klaar voor de toekomst 50" ook als een goed alternatief. Hier wordt, gok ik, een Sitecom WLR-4000 300N X4 Wireless Gigabit Router meegeleverd.

Wat is jou advies? Alvast bedankt.

Ik heb geen probleem met de draadloze verbinding van KPN, maar ik gebruik het slechts op iPad en iPhone.
De 300n van sitecom zijn best goede apparaten, al heb ik het persoonlijk niet op sitecom vanwege de stugge interface die veel minder ruimte biedt voor aanpassingen dan Linksys.

Oke! Jij hebt ook de Motorola V8 - Arcadyan VGV7519 experiabox? Wat betreft de Sitecom: ik ben niet veeleisend aan m'n router en zal niet veel aanpassingen doen... zolang hij maar gewoon functioneert! :)

Werk je ook met een tweede tv? Ik wil een tv op slaapkamer, maar geen kabels trekken. Ervaring met de interactieve tv ontvangers wanneer je deze in wandcontactdoos doet?

Nee, 1 TV... Mijn zoontje van 8 die om het andere weekend komt mag gewoon in de woonkamer TV kijken :-P

Maar die homepluggen zou ik in jouw geval niet gebruiken met het feit dat overdag draadloos zo slecht/niet werkt

misschien een domme vraag, maar zit je misschien in de buurt van een mobiele telefoon zendmast. Tegenwoordig zit bellen verwerkt in de router, en gebruikt groot en deels dezelfde frequenties. Omdat het probleem zch alleen overdag voor doet, zou het dus kunnen dat het bij verhoogd telecom gebruik een storing veroorzaakt. In dit geval zullen de instellingen en what not niet werken, maar je zou dan eens kunnen proberen om een kleine usb Wifi adapter te installeren op je laptop en je router. Misschien dat dit het kan omzeilen...

@AmcUhrd : Dit topic is nu een half jaar oud en heeft de status "opgelost".;)
Tevens mogen topics ouder dan 3 maanden, volgens onze huisregels, met rust gelaten worden.

Dus gaat er nu een slotje op:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan