Tijdens opstarten pc reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

denJet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Ik kan windows XP niet meer opstarten.
Bij het opstarten moet ik kiezen tussen "veilige modus" of "normaal" enzo.
Wat ik ook probeer, geen van deze keuzes blijkt te werken. De pc herstart direct.

Ik heb een andere hardeschijf met windows XP aan men pc gekoppeld en via deze opgestart. De "kapotte?" schijf kan ik zien en al de data die erop staat.
Ook eens schijfcontrole uitgevoerd op deze schijf en heeft niet echt fouten.

Ik vermoed dus dat het iets met het register of zo moet zijn.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, of wat ik zou kunnen uitproberen?

Heb je een andere harde schijf met windows als master ingesteld,en je probeert nu via deze schijf op testarten?dat gaat niet lukken vrees ik!

Je zult de oude schijf als Slave in moeten stellen,en op de nieuwe schijf opnieuw windows moeten installeren!

De nieuwe schijf is geinstalleerd met XP op de PC zelf, dus opstarten van die schijf lukt wel.
Als ik de originele schijf er instop, dan lukt het opstarten niet. (nieuwe eruit natuurlijk)

Je kan niet normaal op de schijf komen,dan kun je proberen hem op te starten via de cd,en kijk of je hem via windows kunt repareren!

Vind ik hier ergens welke stappen ik het beste volg voor het herstellen?

Gelukt !
gevolgde stappen:

1. Opstarten met installatie cd
2. Kiezen voor installeren.
3. Kiezen voor herstellen( en de juiste windows versie aanduiden).
4. Alles wordt dan hersteld (vermoed ik)
5. Windows heractiveren.
6. Opgelost.

originele windows cd.

Mijn pc heeft precies hetzelfde probleem.Alleen een probleem,ik ben niet meer in het bezit van de originele windows-cd.Is mijn computer nu verloren?Ik kan hem niet meer opstarten.Nu kan ik mischien wel nieuwe windows gaan installeren maar ben ik dan ook al mijn foto's kwijt?!:( .Er staan belangrijke foto's op van mijn kleintje die ik graag zou willen bewaren.

Wie oh wie wil mij helpen...

lenen

Mijn pc heeft precies hetzelfde probleem.Alleen een probleem,ik ben niet meer in het bezit van de originele windows-cd.Is mijn computer nu verloren?Ik kan hem niet meer opstarten.Nu kan ik mischien wel nieuwe windows gaan installeren maar ben ik dan ook al mijn foto's kwijt?!:( .Er staan belangrijke foto's op van mijn kleintje die ik graag zou willen bewaren.

Wie oh wie wil mij helpen...

Hoi,

Je kan misschien van een kennis of zo even de windows-CD lenen?

Groeten,
Danny

Foto''s?

Bedankt voor je reactie.Als ik nieuwe windows erop zet ben ik dan niet de foto's kwijt?

Herstellen/installeren

Dag Froukje,

De optie die Denjet heeft gebruikt van de cd is de hersteloptie, dit is natuurlijk heel iets anders dan windows opnieuw te installeren. Dus als je voor herstellen kiest blijven de foto's erop staan, als je voor volledig opnieuw installeren kiest ben je alles kwijt of je moet de foto's op een andere partitie of schijf hebben staan.
Misschien dat voor de zekerheid iemand dit antwoord kan bevestigen?

groeten,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan