tijdens partitie verwijderen op mijn externe hd, problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

10ekeb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
4
Wie heeft een oplossing voor onderstaand probleem.
omdat mijn Hd een IOMega 500Gb externe hard disk problemen vertoonde met opslaan had ik besloten de harddisk opnieuw te formateren.
Eerst heb ik trouwens nog wel alle data weg kunnen zetten naar een andere HD.
Omdat ik constant een melding kreeg in de trant van uitgestelde schrijfbewerking is mislukt besloot ik dus de HD maar te formateren, dit gaf niet voldoende resultaat ik bleef die melding krijgen als ik iets wou wegschrijven naar de HD.Dus besloot ik de partitie te verwijderen en opnieuw aan te maken, maar daar ging het mis. Terwijl de pc bezig was de partitie op de externe Hd te verwijderen liep mijn PC helemaal vast, er was alleen nog de mogelijk heid om hem uit te zetten en opnieuw te starten, wat ik dus ook heb gedaan.:( Maar nu is de externe schijf dus niet meer te benaderen, niet in verkenner en schijfbeheer en ook niet met testdisk.moet ik deze externe hd nu als overleden beschouwen of zijn er toch nog mogelijkheden om er een partitie op te maken. Welk programma kan zoiets.:confused:
 
Misschien nog een oplossing is om de schijf eruit te halen en als master aan te sluiten in je pc, daarna opstarten en windows installeren, je krijgt dan vanzelf de optie om partities te maken of om het hele volume te gebruiken.

(mits je de schijf er makkelijk uit kan halen natuurlijk)
 
Misschien nog een oplossing is om de schijf eruit te halen en als master aan te sluiten in je pc, daarna opstarten en windows installeren, je krijgt dan vanzelf de optie om partities te maken of om het hele volume te gebruiken.

(mits je de schijf er makkelijk uit kan halen natuurlijk)

waarom eruithalen als het via easeus boot cd simpeler gaat :D ( garantie? hoop gedoe met de pc?)


probeer jij maar eens te formateren met een xp cd.. dat vergt nogal wat gedoe (niet voor de doorgewinterde pc kerel natuurlijk)
 
Laatst bewerkt:
waarom eruithalen als het via easeus boot cd simpeler gaat :D ( garantie? hoop gedoe met de pc?)


probeer jij maar eens te formateren met een xp cd.. dat vergt nogal wat gedoe (niet voor de doorgewinterde pc kerel natuurlijk)

Ik geef het alleen maar aan als optie, als al het andere niet wil lukken.daarom staat er ook bij,"misschien "
 
Ik geef het alleen maar aan als optie, als al het andere niet wil lukken.daarom staat er ook bij,"misschien "

ik wil je niet beledigen hoor :)

maar om een harde schijf te formateren door hem uit de behuizing te halen lijkt MIJ iets te omslachtig :D


maar verder : ik wil je niet beledigen ;)
 
ik wil je niet beledigen hoor :)

maar om een harde schijf te formateren door hem uit de behuizing te halen lijkt MIJ iets te omslachtig :D


maar verder : ik wil je niet beledigen ;)

Dat doe je dus wel, omdat je het 2 keer erbij zet.
Maar dat zal je bedoeling wel zijn.
 
Dat doe je dus wel, omdat je het 2 keer erbij zet.
Maar dat zal je bedoeling wel zijn.

ok dit beledigt mij dan weer...


ik zeg dat ik je NIET wil beledigen (omdat ik uit je 2de post opmaakte dat je je wel beledigd voelt). en ik heb dus geen reden om over zoits te liegen.

ik laat iedereen op het forum in zijn/haar waarden, maar druk ook mijn mening uit over andere berichten.(zonder de spot te drijven met de ander)

ik trok daarom zelf ook geen belediging aan jou bericht

Code:
[B]Ik geef het alleen maar aan als optie, als al het andere niet wil lukken[/B].daarom staat er ook bij,"misschien "
ondanks de aggresieve toon.


hierbij maak ik nog eenmaal mijn excuses als ik je beledigd heb met mijn mening, en daarbij ga ik het laten.


@TS geen zorgen ik lees wel alle nieuwe replies om ook jou (proberen) te helpen
 
Hallo allebei

ik ga het eerst met de cd proberen,hopelijk werkt dat. ik had al geprobeerd de hd uit de behuizing te halen maar kreeg hem niet open nadat alle schroefjes er uit waren en ik wou hem niet kapot maken, maar dat kan altijd nog een laatste red midddel worden.
alvast bedaknkt voor jullie tips. ik zal me weer laten horen als het werkt


ok dit beledigt mij dan weer...


ik zeg dat ik je NIET wil beledigen (omdat ik uit je 2de post opmaakte dat je je wel beledigd voelt). en ik heb dus geen reden om over zoits te liegen.

ik laat iedereen op het forum in zijn/haar waarden, maar druk ook mijn mening uit over andere berichten.(zonder de spot te drijven met de ander)

ik trok daarom zelf ook geen belediging aan jou bericht

Code:
[B]Ik geef het alleen maar aan als optie, als al het andere niet wil lukken[/B].daarom staat er ook bij,"misschien "
ondanks de aggresieve toon.


hierbij maak ik nog eenmaal mijn excuses als ik je beledigd heb met mijn mening, en daarbij ga ik het laten.


@TS geen zorgen ik lees wel alle nieuwe replies om ook jou (proberen) te helpen
 
succes met de cd :)


meestal zit er onder een sticker ofsow ook nog een schroefje :D sticker is dan vaak "waranty void if removed or broken"
 
succes met de cd :)


meestal zit er onder een sticker ofsow ook nog een schroefje :D sticker is dan vaak "waranty void if removed or broken"

het is dus tot zoverre gelukt met de cd, de disk was weer te benaderen,heb toe alle bestanden weg kunnen zetten naar een andere disk. wou toen de disk gaan formateren maar dat wou niet ook partities verwijderen wil niet . Heb nu de disk terug naar de mediamarkt gebracht zit nl. 2 jaar garantie op en wacht op wat ikterug ga horen (duurt een maand)
de andere harddisk (zelfde merk 1maand oud) heeft nu ook kuren.bestanden die daar al opstonden zijn niet te verplaatsen,ook niet te hernoemen ook kan ik in die mappen geen bestande bijplaatsen. als ik een nieuwe map aanmaak gaat het allemaal wel.
enig idee?
 
had je die schijf geprobeert te formateren met de bootcd? en partities maken :D


easeus is voor mij verreweg de beste geweest en heeft me van veel zorgen gered namelijk :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan